Az augusztusi 1 millió után az elmúlt hónapban 746 ezer jármű talált gazdára, míg egy évvel korábban 964 ezer. A GM 155 ezer, a Chrysler 62 ezer autót tudott csak értékesíteni. A japán gyártók eladásai is romlottak: a Honda 20, a Toyota 13 százalékos csökkenést könyvelt el. A Ford viszont csak 5 százalékos csökkenést szenvedett el. Ez a roncsautó program utáni kijózanodás - idézett egy kereskedőt az újság.
A WSJ rámutatott, hogy a csődeljárás után állami segítséggel talpra állított GM és Chrysler jelentősen veszített egy évvel korábbi piaci pozíciójából: előbbi esetében a piaci részesedés a 2008 szeptemberi 29,3 százalékról a múlt hónapban 20,9 százalékra, utóbbinál 11,1-ről 8,3 százalékra csökkent.
A The Washington Post úgy fogalmazott, hogy a szövetségi támogatású roncsprémium program által kiváltott vásárlási láz után az amerikai autóipar ugyanolyan mélységbe süllyedt vissza, ahonnan megkezdte volna a kilábalást. Beigazolódtak azok a korábbi jóslatok, hogy az augusztusi magas eladásokat úgy sikerült elérni, hogy a fogyasztók előbbre hozták a későbbre tervezett vásárlásokat.
A lap szerint a nagy szeptemberi visszaesés okán több közgazdász megkérdőjelezi a keresletet serkenteni hivatott 3 milliárd dolláros roncsautó program hatékonyságát. Az eladások, amelyek február óta szerényen, de folyamatosan emelkedtek, most a februári szintre estek vissza.
Alan Blinder, a Princeton Egyetem professzora szerint nem sok értelme volt a jövőbeni költekezéseket előre hozó, vásárlást ösztönző "Készpénzt a roncsokért" programnak, azért sem, mert csak egy hónapig tartott. Úgy látja, hogy a 3 milliárd dolláros kormányzati támogatás kárba veszett, szerinte legalább egy vagy két évig tartó serkentő programot kellett volna teremteni.