2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma csökkent, a fogyasztói bizalom ugyanakkor kezd visszatérni a Nielsen piackutató vállalat felmérései szerint. A magyar fogyasztók kétharmada olcsóbb élelmiszerek vásárlására váltott az utóbbi időben, hogy csökkentse kiadásait. A helyzet javulásával azonban zömük azt tervezi, hogy visszatér korábbi élelmiszer-fogyasztási szokásaihoz.

A felmérés eredményeiről beszámoló sajtóközlemény ismerteti: az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma értékben 4, mennyiségben 3 százalékkal csökkent az első negyedévben a tavalyi hasonló periódushoz képest.

Ugyanakkor a kereslet növekedésében meghatározó szerepet játszó fogyasztói bizalom - hasonlóan a globális és európai trendekhez - elkezdett javulni Magyarországon, igaz az index alacsonyabb, mint a nemzetközi átlag.

A fogyasztói bizalom két kulcstényezője is pozitív irányban változott: a felnőtt lakosság kedvezőbben ítéli meg személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónapban, mint tavaly akár az első, akár a második félévben. Mint a Nielsen idén márciusi-áprilisi reprezentatív közvéleménykutatása feltárta, a válaszadók 22 százaléka számít arra, hogy saját anyagi helyzete jó lesz, míg a múlt év első felében még 14, a másodikban 20 százalékos arányt regisztráltak.

A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is csökkent a pesszimizmus: míg tavaly az első félévben a megkérdezettek 52 százaléka tartotta a következő tizenkét hónap munkahelyi helyzetét rossznak, a második félévben 44, az idén pedig 35 százalékuk.

Az élelmiszer-kiskereskedelem csökkenést jelző átlagai mellett jó néhány kategória eladása növekedett. A vegyiáruk közül például a toalett papír, a mosogatószer, a fogkrém és a szappan eladott mennyisége nőtt 2009. májusa és 2010. áprilisa között az előző hasonló időszakhoz képest. Az élelmiszerek közül a növekvő kategóriák közé tartozott 2009.  például a sajt, az ásványvíz, a tejföl, az étolaj, a túró, az energia- és sportital valamint vaj.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!