2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma csökkent, a fogyasztói bizalom ugyanakkor kezd visszatérni a Nielsen piackutató vállalat felmérései szerint. A magyar fogyasztók kétharmada olcsóbb élelmiszerek vásárlására váltott az utóbbi időben, hogy csökkentse kiadásait. A helyzet javulásával azonban zömük azt tervezi, hogy visszatér korábbi élelmiszer-fogyasztási szokásaihoz.

A felmérés eredményeiről beszámoló sajtóközlemény ismerteti: az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma értékben 4, mennyiségben 3 százalékkal csökkent az első negyedévben a tavalyi hasonló periódushoz képest.

Ugyanakkor a kereslet növekedésében meghatározó szerepet játszó fogyasztói bizalom - hasonlóan a globális és európai trendekhez - elkezdett javulni Magyarországon, igaz az index alacsonyabb, mint a nemzetközi átlag.

A fogyasztói bizalom két kulcstényezője is pozitív irányban változott: a felnőtt lakosság kedvezőbben ítéli meg személyes pénzügyi kilátásait a következő tizenkét hónapban, mint tavaly akár az első, akár a második félévben. Mint a Nielsen idén márciusi-áprilisi reprezentatív közvéleménykutatása feltárta, a válaszadók 22 százaléka számít arra, hogy saját anyagi helyzete jó lesz, míg a múlt év első felében még 14, a másodikban 20 százalékos arányt regisztráltak.

A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is csökkent a pesszimizmus: míg tavaly az első félévben a megkérdezettek 52 százaléka tartotta a következő tizenkét hónap munkahelyi helyzetét rossznak, a második félévben 44, az idén pedig 35 százalékuk.

Az élelmiszer-kiskereskedelem csökkenést jelző átlagai mellett jó néhány kategória eladása növekedett. A vegyiáruk közül például a toalett papír, a mosogatószer, a fogkrém és a szappan eladott mennyisége nőtt 2009. májusa és 2010. áprilisa között az előző hasonló időszakhoz képest. Az élelmiszerek közül a növekvő kategóriák közé tartozott 2009.  például a sajt, az ásványvíz, a tejföl, az étolaj, a túró, az energia- és sportital valamint vaj.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!