Az újság a kínai háztartási elektronikai berendezések szövetségének statisztikáit idézi, melyekből az derül ki, hogy a világ összes légkondicionáló berendezésének 70 százaléka, összes hűtőgépének pedig kevéssel több mint fele Kínában készül.
A teljes iparági kibocsátás 1,07 ezer milliárd jüant (38 ezer milliárd forint) tett ki tavaly, ami csaknem ötszöröse a tíz évvel ezelőtti értéknek. A háztartási gépek exportja tavaly a 290 milliárd jüant (10,1 ezer milliárd forint) is meghaladta. Kína egy évtizede, 2001-ben lett a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) tagja, ezt követően az exportja és termelése évente két számjegyű, 20 százalék körüli növekedést mutat.
Az elmúlt évtizedben a kínai gyártók a termékeik árának alacsonyan tartásával, külföldi versenytársaik felvásárlásával, iparági összeolvadásokkal és innovációval szereztek egyre meghatározóbb piacvezető szerepet maguknak - írja a gazdasági magazin. A versenytársak felvásárlása a következő időszakban új erőre kaphat, a világgazdasági helyzet következtében gyengélkedő európai és amerikai cégek problémái miatt - fogalmazott a lapnak Luo Csing-csi (Luo Qingqi), iparági szakértő.
A háztartási gépeket gyártó kínai vállalatok a trendek ellenére továbbra is csak kevésbé ismertek a világban és a szűkebb régióban. A TNS piackutató cég egy júniusi, ázsia 10 országában elvégzett felméréséből kiderül: a térség száz legismertebb márkája közül egyik sem kínai, a 102. helyre a Haier tudott felkerülni, míg a Lenovo a 121. a sorban.
MTI