3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyar kézbe került az Office Depot (OD) üzletlánc. A multinacionális cég hazai érdekeltségét a Central-Fund Kockázati Tőkealap vásárolta meg, és már az idén jelentős fejlesztéseket terveznek.

Három év alatt közel felére, 8,4 milliárd forintról 4,4 milliárdra csökkent 2012-ben az Office Depot magyarországi cégének árbevétele, és mindeközben bezárt a 17 itteni áruház fele is. A válság következtében fokozatosan zsugorodó irodaszer és –felszerelés piacon azonban továbbra is meghatározó jelentőségű az OD. A megbízható minőségű termékeket forgalmazó lánc a hagyományos irodaszerek és irodabútorok szegmensében a teljes szektor csökkenésével arányosan veszített teret, míg a technológiai eszközök – számítógépek, másolók stb. – esetében még ennél is nagyobb csökkenést volt kénytelen elkönyvelni - olvasható az Office Depot közleményében.

A Central Fund ennek ellenére továbbra is fantáziát lát a hálózat működésében, ezért vásárolta meg az amerikai anyacégtől a magyar vállalatot – mondta el Szigeti Károly, a kockázati tőketársaság igazgatója. Az új, magyar tulajdonosok nagy tapasztalattal rendelkező vezetőket bíztak meg a cég vezetésével: dr. Miholek István a kereskedelmet, Quittner Gusztáv pedig a pénzügyeket irányítja. Az OD vezetőinek és a mögöttük álló befektetők célja az, hogy a hálózat ismertségére építve felívelő pályára állítsák a céget. Ennek érdekében az internetes kereskedelemre és a közvetlen vállalati értékesítés növelésére helyezik a hangsúlyt – miközben tovább működtetik a jelenleg 9 egységből álló áruházláncot is.

A nemzetközi tapasztalatokat felhasználva felgyorsítjuk a webáruház fejlesztését – mondja erről dr. Miholek István. – A célunk ugyanis az, hogy két éven belül a forgalom 20-25 százaléka már az elektronikus csatornákon keresztül bonyolódjon.

A cég kereskedelmi vezetője ugyanakkor az elhúzódó válság miatt nem számít a szektor bővülésére, de ezen belül növekvő OD-részesedést valószínűsít. A januártól magyar irányítás alatt működő vállalat az adásvételi szerződés értelmében 10 évig használhatja az Office Depot márkanevet, és ugyanilyen időtartamra kötöttek szerződést a magyar piacon is megszokott és kedvelt saját márkás termékek forgalmazására is. Az elmúlt években a magyar üzleteket az OD prágai raktárbázisáról szolgálták ki – s ez marad a saját márkás termékek beszállítója továbbra is. A többi termék – így például a számítógépek és tartozékok – esetében azonban a magyarországi disztribútorokon keresztül zajlik majd a beszerzés. A cég vezetői szerint így garantálható az eddig megszokott áruválaszték és a kiszolgálás magas színvonala is.

Az idei év az átstrukturálás-reorganizáció időszaka lesz – mondja dr. Miholek István – ami azt jelenti, hogy elkezdődik az elmúlt években jelentkező veszteségek leépítése is. (A 2011-es 1,4 milliárd forintos adózás előtti veszteség tavaly 700 millió forintra csökkent.) A cég határozott tervei szerint az árbevétel stabilizálódik vagy enyhén emelkedik, míg a veszteség jelentősen csökken – már az idén. A cégnél foglalkoztatottak száma a mostani 170 körül állandósul, a nullszaldó körüli eredményt pedig 2014-ben érik majd el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!