A GVH keddi közleménye szerint a Vitabalans Kft. és a Vitabalans Oy 2011. júliusa és 2013. szeptembere között egyes reklámjaiban megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, mert a Lacto Seven étrendkiegészítő termék egészségre gyakorolt hatására vonatkozó állításai nem feleltek meg a reklámozási rendelkezéseknek.
A reklámok azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hét olyan baktériumot juttat a szervezetbe, amelyek hasznosak az emésztőrendszer számára, és jó közérzetet, immunerősítést, az egészséges bélflóra fenntartását eredményezik, ám a vállalkozások nem tudták igazolni az állítások valóságtartalmát - közölte a versenyhivatal.
A GVH megállapította továbbá, hogy a vállalkozások 2013 januárjától márciusig jogsértő reklámtevékenységet folytattak, amikor több lap egyes számaiban közzétett reklámokban nem határozták meg egyértelműen, hogy a Lopacut 2mg termék gyógyszer. Az ágazati törvény ugyanis előírja, hogy gyógyszertárból vény nélkül is kiadható és társadalombiztosítási támogatásban nem részesülő gyógyszerek reklámozása csak akkor szabályos, ha a reklám egyértelművé teszi, hogy a reklámozott termék gyógyszer.
A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el és időben elhúzódott, illetve bizalmi termékekről volt szó. Enyhítő körülményként értékelték viszont, hogy a vállalkozások a jogsértő kommunikációt a jogszabályváltozásokat követő átmeneti időszakban tették közzé.
MTI