2p

Megháromszorozta nyereségét a Nestlé 2010-ben az egy évvel korábbihoz képest. A világ legnagyobb élelmiszeripari társasága szerint 2011 is jó év lesz, annak ellenére, hogy a nyersanyagok drágulása a fogyasztói árakon is érezhető lesz.

A Kit Kat csokitól a Nespresso kapszulás kávén át a Maggi leveskockáig termékcsaládok százait gyártó svájci vállalat csütörtöki jelentése szerint a nyersanyagárak rohamos drágulása nem okoz problémát, az áremelkedés hatását a fejlődő piacokon elért bővülés, a költségcsökkentés, az innováció és a fogyasztói árak emelése ellensúlyozza majd az idén.

Egyes versenytársak kevésbé derűlátóak, a Kraft Foods például csökkentette is az idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, mert attól tart, hogy a magasabb árak eltaszíthatnak vásárlókat.

A Nestlé nagyjából évi 30 milliárd svájci frankot költ alapanyagokra, például kávéra vagy cukorra. A nyersanyagárak az idén akár 10 százalékkal is emelkedhetnek a cég szerint, ami 2,5-3 milliárd frank extra költséget okozhat, a forgalom organikus - vagyis változatlan csoportösszetétellel és az egy évvel korábbival megegyező valutaárfolyammal számolt - növekedése azonban ennek ellenére is 5 és 6 százalék körül alakulhat az idén.

Tavaly a cég 34,2 milliárd svájci frank adózott nyereséget ért el, az egy évvel korábbi 10,43 milliárd után. A profitot nagyban emelte, hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak.

Az árbevétel 1,9 százalékkal 109,72 milliárd frankra emelkedett, az organikus növekedés azonban jóval nagyobb, 6,2 százalék volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!