A Kit Kat csokitól a Nespresso kapszulás kávén át a Maggi leveskockáig termékcsaládok százait gyártó svájci vállalat csütörtöki jelentése szerint a nyersanyagárak rohamos drágulása nem okoz problémát, az áremelkedés hatását a fejlődő piacokon elért bővülés, a költségcsökkentés, az innováció és a fogyasztói árak emelése ellensúlyozza majd az idén.
Egyes versenytársak kevésbé derűlátóak, a Kraft Foods például csökkentette is az idei profitnövekedésre vonatkozó előrejelzését, mert attól tart, hogy a magasabb árak eltaszíthatnak vásárlókat.
A Nestlé nagyjából évi 30 milliárd svájci frankot költ alapanyagokra, például kávéra vagy cukorra. A nyersanyagárak az idén akár 10 százalékkal is emelkedhetnek a cég szerint, ami 2,5-3 milliárd frank extra költséget okozhat, a forgalom organikus - vagyis változatlan csoportösszetétellel és az egy évvel korábbival megegyező valutaárfolyammal számolt - növekedése azonban ennek ellenére is 5 és 6 százalék körül alakulhat az idén.
Tavaly a cég 34,2 milliárd svájci frank adózott nyereséget ért el, az egy évvel korábbi 10,43 milliárd után. A profitot nagyban emelte, hogy eladták a szemápolási cikkeket gyártó Alcon 52 százalékát a Novartisnak.
Az árbevétel 1,9 százalékkal 109,72 milliárd frankra emelkedett, az organikus növekedés azonban jóval nagyobb, 6,2 százalék volt, ami meghaladta az elemzői várakozásokat.
MTI