A Nielsen közleményében ismerteti: az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának koncentrációja megállt: a lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az érték szempontjából a legutóbbi tíz hónap során az élelmiszer-eladásból ugyanúgy 35 százalékos piaci részesedést értek el, mint a tavalyi hasonló időszakban.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 34-ről 35 százalékra emelkedett, ezzel egy időben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzlettípusé 31 százalékról 30-ra csökkent.
A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül a következők forgalma nőtt mind értékben, mind mennyiségben, tízhónapos összehasonlításban: sör, sajt, ásványvíz, tejföl és étolaj.
Az elemzés kiemeli, hogy kedvezően alakult a tejtermékek trendje: tizenhat kategóriájuk mintegy 220 milliárd forint forgalmat ért el tíz hónap alatt, közülük tizenegynél értékben is, mennyiségben is növekedést regisztrált a Nielsen.
A tejtermékek közül értékben kiemelkedik a margarin 15 százalékkal, valamint a tejföl és a gyümölcsjoghurt plusz 8-8 százalékkal, míg a mennyiséget tekintve natúr joghurtból 7, margarinból és túróból 6-6 százalékkal adtak el többet a boltok a legutóbbi tíz hónap alatt, mint a múlt évi hasonló periódusban.
A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb bolttípusokban átlagos piaci részesedésüket jóval meghaladóan adtak el a jelentős forgalmú kategóriák közül például szeletes csokoládét, szénsavas üdítőitalt, cukorkát, vodkát és energiaitalt.
A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben az élelmiszerek átlagánál sokkal többet adtak el például sajtból, jégkrémből, étolajból és ásványvízből a legutóbbi tíz hónap alatt.
MTI