2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarországi kiskereskedelemben 5 százalékkal, mintegy 1145 milliárd forintra nőtt a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória forgalma 2011 decembere és 2012 szeptembere között az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva; a mennyiséget tekintve nem változott az eladás - közölte a piackutató vállalat.

A Nielsen közleményében ismerteti: az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának koncentrációja megállt: a lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az érték szempontjából a legutóbbi tíz hónap során az élelmiszer-eladásból ugyanúgy 35 százalékos piaci részesedést értek el, mint a tavalyi hasonló időszakban.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 34-ről 35 százalékra emelkedett, ezzel egy időben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzlettípusé 31 százalékról 30-ra csökkent.

A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül a következők forgalma nőtt mind értékben, mind mennyiségben, tízhónapos összehasonlításban: sör, sajt, ásványvíz, tejföl és étolaj.

Az elemzés kiemeli, hogy kedvezően alakult a tejtermékek trendje: tizenhat kategóriájuk mintegy 220 milliárd forint forgalmat ért el tíz hónap alatt, közülük tizenegynél értékben is, mennyiségben is növekedést regisztrált a Nielsen.

A tejtermékek közül értékben kiemelkedik a margarin 15 százalékkal, valamint a tejföl és a gyümölcsjoghurt plusz 8-8 százalékkal, míg a mennyiséget tekintve natúr joghurtból 7, margarinból és túróból 6-6 százalékkal adtak el többet a boltok a legutóbbi tíz hónap alatt, mint a múlt évi hasonló periódusban.

A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb bolttípusokban átlagos piaci részesedésüket jóval meghaladóan adtak el a jelentős forgalmú kategóriák közül például szeletes csokoládét, szénsavas üdítőitalt, cukorkát, vodkát és energiaitalt.

A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben az élelmiszerek átlagánál sokkal többet adtak el például sajtból, jégkrémből, étolajból és ásványvízből a legutóbbi tíz hónap alatt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!