2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi kiskereskedelemben 5 százalékkal, mintegy 1145 milliárd forintra nőtt a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer kategória forgalma 2011 decembere és 2012 szeptembere között az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva; a mennyiséget tekintve nem változott az eladás - közölte a piackutató vállalat.

A Nielsen közleményében ismerteti: az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának koncentrációja megállt: a lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az érték szempontjából a legutóbbi tíz hónap során az élelmiszer-eladásból ugyanúgy 35 százalékos piaci részesedést értek el, mint a tavalyi hasonló időszakban.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna részaránya 34-ről 35 százalékra emelkedett, ezzel egy időben a 2500 négyzetméternél nagyobb üzlettípusé 31 százalékról 30-ra csökkent.

A tíz legnagyobb forgalmú élelmiszer közül a következők forgalma nőtt mind értékben, mind mennyiségben, tízhónapos összehasonlításban: sör, sajt, ásványvíz, tejföl és étolaj.

Az elemzés kiemeli, hogy kedvezően alakult a tejtermékek trendje: tizenhat kategóriájuk mintegy 220 milliárd forint forgalmat ért el tíz hónap alatt, közülük tizenegynél értékben is, mennyiségben is növekedést regisztrált a Nielsen.

A tejtermékek közül értékben kiemelkedik a margarin 15 százalékkal, valamint a tejföl és a gyümölcsjoghurt plusz 8-8 százalékkal, míg a mennyiséget tekintve natúr joghurtból 7, margarinból és túróból 6-6 százalékkal adtak el többet a boltok a legutóbbi tíz hónap alatt, mint a múlt évi hasonló periódusban.

A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb bolttípusokban átlagos piaci részesedésüket jóval meghaladóan adtak el a jelentős forgalmú kategóriák közül például szeletes csokoládét, szénsavas üdítőitalt, cukorkát, vodkát és energiaitalt.

A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben az élelmiszerek átlagánál sokkal többet adtak el például sajtból, jégkrémből, étolajból és ásványvízből a legutóbbi tíz hónap alatt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!