3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

3 millió forint bírságot szabott ki a Wellnet Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert a vállalkozás a Magnavital mágneses készülékek, illetve a készülékcsomagok népszerűsítése során a terméknek olyan egészségre gyakorolt hatásokat és gyógyhatásokat tulajdonított, amelyeket nem tudott igazolni.

A GVH keddi tájékoztatása szerint a vállalkozás 2010. augusztusa és 2013. februárja között a Magnavital készülékcsalád népszerűsítésekor és értékesítésekor során gyógyhatásra, egészségre gyakorolt és más kedvező hatásra, továbbá kedvezményes árra vonatkozó állításokat tett közzé. Az állítások fő üzenete az volt, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatással is rendelkezik.

A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások. A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a versenyhivatal gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények.

A cég által benyújtott további bizonyítékok nem azt támasztották alá, hogy a Magnavital termék tájékoztatásokban ismertetett hatásai ténylegesen érvényesülnek, hanem azt, hogy magának a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre - írta közleményében a GVH.

A versenyhivatal megítélése szerint a vállalkozás által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így a cég nem tudta igazolni, hogy a Magnavital készülékcsalád használatával ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.

A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók arra a következtetésre is juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során azonban kiderült, hogy valójában a feltüntetett "eredeti áron" nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt. A vállalkozás ezzel a magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, emiatt szabták ki a hárommillió forint bírságot - közölte a GVH.

A bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte a hivatal, hogy a cég célja a tájékoztatásokkal olyan fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt, vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. A nem teljesen egészséges fogyasztó sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb a vállalkozások tájékoztatásainak, reklámjainak - hívta fel a figyelmet közleményében a GVH.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!