A GVH keddi tájékoztatása szerint a vállalkozás 2010. augusztusa és 2013. februárja között a Magnavital készülékcsalád népszerűsítésekor és értékesítésekor során gyógyhatásra, egészségre gyakorolt és más kedvező hatásra, továbbá kedvezményes árra vonatkozó állításokat tett közzé. Az állítások fő üzenete az volt, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatással is rendelkezik.
A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások. A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a versenyhivatal gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények.
A cég által benyújtott további bizonyítékok nem azt támasztották alá, hogy a Magnavital termék tájékoztatásokban ismertetett hatásai ténylegesen érvényesülnek, hanem azt, hogy magának a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre - írta közleményében a GVH.
A versenyhivatal megítélése szerint a vállalkozás által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így a cég nem tudta igazolni, hogy a Magnavital készülékcsalád használatával ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.
A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók arra a következtetésre is juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során azonban kiderült, hogy valójában a feltüntetett "eredeti áron" nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt. A vállalkozás ezzel a magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, emiatt szabták ki a hárommillió forint bírságot - közölte a GVH.
A bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte a hivatal, hogy a cég célja a tájékoztatásokkal olyan fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt, vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. A nem teljesen egészséges fogyasztó sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb a vállalkozások tájékoztatásainak, reklámjainak - hívta fel a figyelmet közleményében a GVH.
MTI