A vállalkozás 2009 tavaszától 2013. január 18-ig a termékekkel kapcsolatban megfogalmazott tájékoztatásokat reklámspotokban, nyomtatott sajtótermékekben, a vállalkozás saját honlapján, elektronikus DM levelekben és egyéb termékleírásokban juttatta el a fogyasztókhoz. A GVH szerint a tájékoztatások fő üzenete a fogyasztó számára az volt, hogy azok használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatásuk is van a termékeknek.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, mivel a vizsgálat során nem tudott olyan bizonyítékot benyújtani, amely igazolta volna, hogy a termékek ténylegesen rendelkeznek a hirdetett hatásokkal.
A versenyhatóság a 10 milliós bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozással a vállalkozások az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.
MTI