3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH döntését és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét.

A GVH szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.
A GVH azt vizsgálta, hogy a L'Oréal Magyarország által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.

A L'Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L'Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L'Oréal a bírságot. A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Enyhítő körülmény volt, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője. A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét - áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A L'Oreal Magyarország indoklása szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti. "A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" - idézi a cég közleménye Sasvári Tündét a L'Oréal Magyarország PR-menedzserét.

A L'Oréal számára elsődleges fontosságú a fogyasztók érdeke. A vállalat innovatív, és magas minőségű termékeinek gyártása szigorú klinikai kutatásokon és fejlesztési eljáráson alapszik. A fogyasztók biztonságára figyelemmel termékei hatékonyságát közérthető módon ismerteti annak érdekében, hogy releváns és használható információkat nyújtson a fogyasztók számára - hangsúlyozza a cég közleménye.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!