A GVH szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.
A GVH azt vizsgálta, hogy a L'Oréal Magyarország által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.
A L'Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L'Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L'Oréal a bírságot. A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Enyhítő körülmény volt, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.
A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője. A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét - áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A L'Oreal Magyarország indoklása szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti. "A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" - idézi a cég közleménye Sasvári Tündét a L'Oréal Magyarország PR-menedzserét.
A L'Oréal számára elsődleges fontosságú a fogyasztók érdeke. A vállalat innovatív, és magas minőségű termékeinek gyártása szigorú klinikai kutatásokon és fejlesztési eljáráson alapszik. A fogyasztók biztonságára figyelemmel termékei hatékonyságát közérthető módon ismerteti annak érdekében, hogy releváns és használható információkat nyújtson a fogyasztók számára - hangsúlyozza a cég közleménye.
MTI/Menedzsment Fórum