3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH döntését és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét.

A GVH szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.
A GVH azt vizsgálta, hogy a L'Oréal Magyarország által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.

A L'Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L'Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L'Oréal a bírságot. A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Enyhítő körülmény volt, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője. A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét - áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A L'Oreal Magyarország indoklása szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti. "A termékek hatékonyságának olyan módon történő leírása, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" - idézi a cég közleménye Sasvári Tündét a L'Oréal Magyarország PR-menedzserét.

A L'Oréal számára elsődleges fontosságú a fogyasztók érdeke. A vállalat innovatív, és magas minőségű termékeinek gyártása szigorú klinikai kutatásokon és fejlesztési eljáráson alapszik. A fogyasztók biztonságára figyelemmel termékei hatékonyságát közérthető módon ismerteti annak érdekében, hogy releváns és használható információkat nyújtson a fogyasztók számára - hangsúlyozza a cég közleménye.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!