2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A világ legnagyobb autógyártó csoportja, a japán Toyota pénteken 765,8 milliárd jenes veszteséget jelentett adó után az első negyedévről az egy évvel korábbi, 316,8 milliárdos adózott eredmény helyett. A veszteség nagyobb az elemzők várta 746,2 milliárd jennél is.

Ezzel a Toyota veszteséget könyvelt el a márciussal zárult pénzügyi évéről is: 436,94 milliárd jen lett a nettó hiány, az előző pénzügyi év 1,72 billió jenes adózott eredménye után. A 72 éve alapított vállalat először jelentett éves veszteséget azóta, hogy 1941-ben megkezdte eredményei nyilvános közlését.

Az első naptári negyedévben a forgalom 3,536 billió jen volt, 46 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,567 billiónál. Ezzel az egész pénzügyi évben az értékesítés 22 százalékkal 20,53 billió jenre csökkent az előző évi 26,29 billióról.

A mostani pénzügyi évben további visszaesésre számítanak: 6,5 millió jármű eladását tartják lehetségesnek világszerte a most végződött pénzügyi évben eladott 7,57 millió után. Az előző pénzügyi évben 8,91 millió járművet adtak el. A piac szűkülésén kívül a jen erősödése is ártott a cégnek.

Az autóipar soha nem látott visszaesését illusztrálta az elmúlt hetekben a General Motors, a Ford, a Honda és a BMW időközi beszámolója is: mindnyájan veszteséggel végezték az első negyedévet, a legnagyobbal, 6 milliárd dollárral a General Motors. Az iparág, nem kis részt állami ösztönzésre és segítséggel, konszolidációval próbál visszavágni: az olasz FIAT a csődvédelembe került amerikai Chrysler vagyonának és a szintén csőd felé tartó General Motors európai tevékenységének, főleg a német Opelnek a megszerzéséről tárgyal, és a Volkswagen és a Porsche is egyesítette erőit.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!