A kutatásban résztvevők válaszai alapján elmondható, hogy Budapesten több mint 78 ezren tervezik, hogy öt éven belül újépítésű lakást vásárolnak a Cordia Magyarország és az Ipsos Zrt. kutatása szerint. A vidéki nagyvárosokban 22 ezerre tehető azok száma, akik szintén új lakóingatlant vennének az elkövetkező években. Túlnyomó többségük saját célra keres új otthont, nem pedig befektetési céllal.
"A lakáspiacon elterjedt vélekedéssel ellentétben a kutatás azt mutatja, hogy azon hazai vevők aránya, akik befektetési céllal szándékoznak lakást vásárolni, jóval alacsonyabb a saját használatra vásárlást tervezőkkel szemben. A legfrissebb adatok szerint az új lakások potenciális vásárlóinak 80 százaléka saját részre, tizedük befektetési, 8 százalékuk pedig mindkét célra tervez beruházást" – mutatott rá Földi Tibor, a Cordia Magyarország vezérigazgatója.
Bár az ideális ingatlan kiválasztásakor a saját használatra és a befektetési céllal vásárlást tervezők eltérő szempontokat tartanak fontosnak, a környék és az ingatlan jó megközelíthetősége mindkét csoportban a prioritáslista élére került.
Így néz ki az Apple-vezér okosháza
A befektetni szándékozóknak természetesen kiemelten fontos a könnyű bérbeadhatóság, de az adott környéken található üzletek száma is meghatározó. Négyötödük szerint az ideális befektetési célú ingatlan a belvárosban, frekventált helyen található, míg a saját használatra vásárlók között ugyanekkora arányban voksolnak a zöldövezeti lokációkra – mondta Földi Tibor.
A befektetési céllal lakást kereső, magasabb pozícióban dolgozó potenciális vevők 79 százaléka számára kiemelten fontos, hogy az ingatlanfejlesztő a bérbeadás kapcsán is nyújtson szolgáltatásokat. Kétharmaduknál erőteljes igény mutatkozik arra, hogy az ingatlanfejlesztő saját maga kezelje, üzemeltesse az épületet, illetve többségük elvárja, hogy a lakás okosotthon legyen.
"A kutatás adatai megerősítik, hogy ma már a lakáskeresés folyamatában gyakorlatilag ugyanannyira alapvető első lépésnek számít a leendő lakás környékének feltérképezése, megismerése, mint az internetes keresés” – mondta Földi Tibor. „Ehhez képest az ismerősök, barátok megkérdezése, ingatlanközvetítők felkeresése sokkal kevésbé jellemző, míg az újsághirdetések böngészése inkább vidéken gyakori."
mfor.hu