2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szlovákiai magyar napilap, az Új szó szerint míg a téli hónapokban a növekvő magyarországi bevásárlásokban, addig napjainkban az üzletláncok saját márkás termékeinek egyre intenzívebb megvételében nyilvánul meg a szlovákok takarékossága.

A bizonytalanságtól való félelem miatt az idén Szlovákiában megugrottak a lakossági megtakarítások. 2008 hasonló időszakához viszonyítva a megtakarítások 21 százalékkal nőttek, csak az év első 3 hónapjában 533,6 millió eurót tett félre a lakosság, írja az Új Szó című szlovákiai magyar napilap szerdán.

Az újság szerint ezzel párhuzamosan az emberek igyekeztek visszafogni kiadásaikat, ami a téli hónapokban a növekvő magyarországi bevásárlásokban nyilvánult meg, napjainkban pedig az üzletláncok saját márkás termékeinek egyre intenzívebb megvételében. A némileg drágább, márkás cikkek  – Pozsonyt, Zsolnát, Trencsént és még néhány prosperáló várost leszámítva – szinte alig fogynak, miközben a kiskereskedelmi láncok kevésbé csillogó, ám annál olcsóbb saját márkás árucikkei egyre kelendőbbek.

"Gyakorlatilag minden termékcsaládban érezzük a saját címkénk alatt forgalmazott áruk felfutását, ami leginkább a stratégiailag fontos étolaj, rizs és cukor esetében érződik. Egy év leforgása alatt ebben a szegmensben 30 százalékkal nőtt a forgalom" – mondta Martin Katriak, a Coop Jednota Slovensko alelnöke, hozzátéve: a saját márkanév alatt forgalmazott cikkek körét bővítik.

Hasonló irányzatról számolt be Olga Hrnciarová, a Tesco Stores üzletlánc szóvivője is. Ez nem véletlen, mivel e kategóriában 15-20 százalékkal alacsonyabbak az árak. A Tesco szintén bővíti a saját márkás cikkei körét. „Főleg az élelmiszerek és a napi igényeket kielégítő termékek kínálatát bővítjük” – állítja Hrnciarová.

Az olcsóbb termékek főleg a munkanélküliség által leginkább sújtott régiókban fogynak. A saját márkás cikkeket forgalmazó üzletláncok hangsúlyozzák, a minőségből nem engednek, legfeljebb kisebb csomagolásban, alacsonyabb árkulccsal hozzák ezeket forgalomba.

A takarékosság, a lefaragás irányzata jogos, hiszen az unió árszintjét 100-nak véve Szlovákiában az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árszintje már 81 százaléknál jár. A gazdasági tárca szintén megállapította, számos, Szlovákiában forgalmazott termék ára az uniós átlagon vagy afölött mozog, miközben az itteni fizetések mélyen elmaradnak az uniós szinttől.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!