A tájékoztatás szerint a vasúti folyosó fontos magyarországi ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze Közép-Európa tengeri kapujával, Koper kikötővárossal. A szlovén, szlovák és lengyel régiókon túl összeköttetést biztosít a szerb határhoz is.
Az Amber életre hívásával az első új uniós árufuvarozási folyosó alakul ki azóta, hogy egy közösségi rendelet 2010-ben kilenc árufuvarozási korridort hozott létre. Így a szándéknyilatkozat benyújtói vezető szerepet vállalnak a fennmaradt áruszállítási hézagok betöltésében. Az útvonalak számának növelésével pedig fokozzák a teljes vonalhálózat rugalmasságát.
Az új árufuvarozási folyosó északon Varsóból és a lengyel-belorusz határtól indul, és délen a szlovén Koperig tart. Magyarországi szakaszai a Rajka - Csorna/Sopron - Zalaszentiván útvonalon vezetnek az adriai kikötőváros felé, Komáromon és Budapesten át pedig Kelebiánál a szerb határig.
A kezdeményezéssel a négy ország fejezi ki közös szándékát a nemzetközi árufuvarozás logisztikai folyamatainak fejlesztésére, a kereskedelmi és üzleti kapcsolatok ösztönzésére. Magyarország három, kelet-nyugati irányú uniós árufuvarozási folyosó tagjaként az Amber létrehozásával megerősíti pozícióját az észak-déli közlekedési irányba is. Az új folyosó kialakítása hozzájárul az egységes megoldások alkalmazásához, a nagy távolságú közúti forgalom vasútra tereléséhez.
A Nyugat-Magyarországon folyamatban lévő és tervezett infrastrukturális fejlesztések megvalósulása után a vasút még vonzóbb alternatívát jelenthet az Alpoktól keletre eső nemzetközi észak-déli árufuvarozás számára - olvasható a tájékoztatásban.
MTI