A fejlesztési miniszter újabb rezsicsökkentésre is lát lehetőséget, viszont arról nem nyilatkozott, hogy mennyi lehet ennek mértéke. Véleménye szerint több tényezőtől függ:
- az uniós kötelezettségszegési eljárás kimenetelétől,
- a várható gázáraktól,
- és attól, hogy az állami energiaportfólióval elérhető jobb szinergiák mekkora javulást eredményeznek a költséghatékonyságban.
A stratégia egyik kulcskérdése lesz ráadásul, hogy hol lesz az nemzeti közműszolgáltató helye, szerepe. A nagy cél az lesz, hogy 2018-tól közel 5 millió fogyasztó egyetlen közüzemi számláról értesüljön kiadásokról.
Egyelőre marad a Déli pályaudvar
Seszták Miklós arról is beszélt a Figyelőnek, hogy a gazdasági kabinet első ülésének és a kormányülésnek is a témája volt a Déli pályaudvar sorsa. A kérdésben az a konszenzus alakult ki, hogy egyelőre nem számol a kormány a bezárással. Azt viszont eldöntötték, hogy a MÁV működésével közvetlenül össze nem függő vagy már feleslegessé vált tevékenységeket, mint például a raktározás, megpróbálják elvinni a Déliből, ezzel tehermentesítve a pályaudvart. A személyszállítás marad, ezt egyelőre nem érintik a döntések.
Ezzel párhuzamosan a 4-es metró miatt kötelezettségek, illetve a tervezett nagykórház miatt bővítik a Kelenföldi pályaudvart, és felújítják a Nyugatit és a Keletit is.
mfor.hu