Májusig a behozatali számok hónapról hónapra az előző évi szint felett alakultak, azóta azonban már a második hónapban láthatunk elmaradást az egy évvel korábbi szintektől. A használtautó-import lehetőségeit jelentősen rontotta a tartóssá vált 400 forint körüli euróárfolyam, ráadásul a nyugati országokban euróban mérve is komoly áremelkedést okozott az a tény, hogy az újautó-piacon továbbra sem enyhül az autóhiány.”
„A keresletre ráadásul olyan tényezők is negatívan hathatnak a következő hónapokban, mint az energia- és üzemanyagárak alakulása, illetve a hitelkamatok erőteljes emelkedése – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Bár egyelőre éves szinten hét százalékkal alakul a tavalyi szint felett a használt személyautók importja, elképzelhetővé vált az a forgatókönyv is, hogy az év egészében nem sikerül túllépni az előző év 132 ezres szintjét.”
A további lassulást ugyanakkor mérsékelheti, hogy változatlanul nagyon alacsony az újautó-eladások volumene: júliusban 8 957 új autót tudtak forgalomba állítani, ami júniushoz hasonlóan ismét 15 százalék feletti elmaradást jelent tavalyhoz képest. Aki nem kíván akár egy évnél is hosszabb időre előjegyezni új autót, az továbbra is jobbára külföldön keres használt alternatívát, akár magasabb áron.
A behozatal másik nagy csoportját a 6-8 évnél idősebb autók alkotják. Az ebben a kategóriában autót keresők jelentős része ezentúl is fenntartja vásárlási szándékát, ám a rendelkezésre álló források a jövőben már csupán a tervezettnél idősebb vagy többet futott autók megvásárlására lesz majd elég. Ez igen rossz hír a hazai autópark öregedése szempontjából, hiszen az import használt autóknak már eddig is több mint kétharmada legalább 10 éves volt.
A használtautó-import mennyisége az év eddigi hét hónapjában összesen 79 772 volt, ami még mindig 7,2 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakában regisztrált 74 424 darabnál. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 66 365 volt, ami 12 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 75 384-es értéktől.