2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A jövő évi költségvetési törvényjavaslathoz indítványozott módosítások a tervezett pénzforgalmi hiányt és az államadósságot nem érintik, így a Költségvetési Tanács (KT) megadta előzetes hozzájárulását a zárószavazáshoz csütörtökön.

A tanács, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint megállapította: az egyes kiadási előirányzatok növelését más kiadási előirányzatok csökkentése és bevételi előirányzatok növelése teljes mértékben ellensúlyozza. A KT által korábban véleményezett tervezethez képest az indítványozott módosítások az Országgyűlésnek benyújtott törvényjavaslat bevételi és kiadási főösszegét egyaránt 99 milliárd forinttal növelték - írták.

A Költségvetési Tanács tagjai: Matolcsy György, Kovács Árpád elnök és Domokos László (MTI fotó)
A Költségvetési Tanács tagjai: Matolcsy György, Kovács Árpád elnök és Domokos László (MTI fotó)

A jövő év december végére tervezett államadósság-mutató mértékét a KT megalapozottnak tartja, azt a Stabilitási törvény rendelkezései szerint állapították meg - olvasható a határozatban. Ebben arra is kitérnek: a 2022. év végére számított államadósság-mutató értéke 0,6 százalékponttal kisebb a 2021. év végére várt mutató értékénél, így az Alaptörvény követelménye is teljesül.

A KT felhívta a figyelmet ugyanakkor korábban közzétett véleményére, miszerint a 2022-es tervezetben szereplő 5,9 százalékos hiányt magasnak ítélik meg. A várhatóan gyors gazdasági helyreállás a 2022. évi hiány markánsabb csökkenésének is megfelelő alapot ad - jelezték újra. Azt is hozzátették, hogy a 2021-ben megkezdődő gazdasági helyreállítás az adósságmutató esetében is a tervezett mérséklésnél nagyobb mértékű csökkenést tesz lehetővé.

Arra is kitértek: a költségvetési gazdálkodás biztonságát szolgáló tartalékok mértéke a törvényjavaslatban mindössze a GDP 0,4 százaléka, ami elmarad a 2021-re tervezett alacsony szinttől, a GDP 0,5 százalékától is. Továbbá a törvényjavaslat magas, az ismert hazai és nemzetközi előrejelzések sávjának felső határához közeli, 5,2 százalékos gazdasági növekedéssel számol. A KT határozatának meghozatala során az Állami Számvevőszék és a Magyar Nemzeti Bank értékelésére épített.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!