2p

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy zuhanás után három hónapig emelkedett a hazai fogyasztók bizalma, most azonban második hónapja újra csökken az index. A munkanélküliségtől való félelem egyre nagyobb.

A GKI fogyasztói bizalmi index értéke az áprilisi nagy zuhanás után három hónapig – lassuló ütemben, de – emelkedett. Ezt augusztusban és most szeptemberben csökkenés követte. Az áprilisi -49,8 pontos mélypontról júniusra -32,8 pontra emelkedett az index, ezt júliusban -26,9, szeptemberben pedig -29,6 pont követte.

Ez azt jelenti, hogy a fogyasztói várakozásoknak az áprilisi zuhanásnak augusztusig összességében alig több mint felét sikerült ledolgozniuk, ráadásul az emelkedő trend is megszakadt. (Az adatfelvétel áprilistól-júliusig kényszerűségből online módon történt, augusztusban és szeptemberben viszont már ismét személyes interjúkra került sor - írja a felmérést készítő GKI.)

GKI fogyasztói bizalmi Index, 2006-2020
GKI fogyasztói bizalmi Index, 2006-2020

  • A lakosság szeptemberben - augusztushoz képest - valamivel jobbnak értékelte saját pénzügyi helyzetét, s e várakozás szeptemberig az áprilisi esés 60%-át dolgozta le.
  • Augusztusig ennél is kedvezöbben alakult az emberek véleménye a magyar gazdaság jövőbeli helyzetéről (a romlás háromnegyede eltűnt), szeptemberben azonban ismét nőtt a pesszimizmus, így a „ledolgozás” mértéke most csak kb. kétharmadon áll.
  • A legrosszabb a helyzet a munkanélküliségtől való félelem esetében. Az emiatti aggodalom nőtt a legjobban áprilisban, s három hónapos javulás után augusztusban enyhe, szeptemberben már közepes mértékű újabb félelemnövekedés következett be.
  • Szeptemberben augusztushoz képest nem változott a lakosság véleménye megtakarítási lehetőségeiről.
  • Érezhetően csökkent a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét a lakosság romlónak érzékelte.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!