2p

Mert ami pénzt meg elköltenek, azt online vagy nagy alapterületű üzletekben pengetik ki.

Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására, a forgalom jócskán elmarad a korábbi várakozásoktól a kkv-k tapasztalatai szerint - írta a Világgazdaság csütörtökön.

A lap a Marketing Commando reprezentatív kutatását idézi, amely szerint a lakosság egyharmada jobban megnézi, hogy mire költ, inkább tartalékol a korlátozások feloldása után is. Ez a pénzügyileg tudatosabbá váló csoport számos területen lényegesen kevesebbet költ, 62 százalékuk szórakozásra és kikapcsolódásra fordít kevesebbet, 60 százalékuk a ruházkodásra, 37 százalékuk pedig a szépségápolásra.

A kutatás szerint a válaszadók 28 százaléka inkább a nagy alapterületű üzletekben és a széles választékot kínáló webplázákban vásárol, és csak a 15 százalékuk választja a kisboltokat és a kisebb választékot kínáló, kevésbé közismert webáruházakat.

"Mivel a nagy alapterületű üzleteket és a széles választékot kínáló webplázákat jellemzően nagy- és multinacionális vállalatok üzemeltetik, kijelenthetjük, hogy a vásárlási szokások változásának vesztesei a kevésbé ismert kis- és közepes vállalkozások" - mondta Wolf Gábor, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója a Világgazdaság cikke szerint.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!