Tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására, a forgalom jócskán elmarad a korábbi várakozásoktól a kkv-k tapasztalatai szerint - írta a Világgazdaság csütörtökön.
A lap a Marketing Commando reprezentatív kutatását idézi, amely szerint a lakosság egyharmada jobban megnézi, hogy mire költ, inkább tartalékol a korlátozások feloldása után is. Ez a pénzügyileg tudatosabbá váló csoport számos területen lényegesen kevesebbet költ, 62 százalékuk szórakozásra és kikapcsolódásra fordít kevesebbet, 60 százalékuk a ruházkodásra, 37 százalékuk pedig a szépségápolásra.
A kutatás szerint a válaszadók 28 százaléka inkább a nagy alapterületű üzletekben és a széles választékot kínáló webplázákban vásárol, és csak a 15 százalékuk választja a kisboltokat és a kisebb választékot kínáló, kevésbé közismert webáruházakat.
"Mivel a nagy alapterületű üzleteket és a széles választékot kínáló webplázákat jellemzően nagy- és multinacionális vállalatok üzemeltetik, kijelenthetjük, hogy a vásárlási szokások változásának vesztesei a kevésbé ismert kis- és közepes vállalkozások" - mondta Wolf Gábor, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója a Világgazdaság cikke szerint.