Az elektromos autók használói dollármilliárdokat spórolhatnak meg azoknak a villanyszámláján is, akik nem ilyen autót használnak. A Synapse Energy Economics környezetvédelmi tanácsadó cég például azt vizsgálta, hogy mennyit fizetnek a villanyautósok ahhoz képest, hogy mennyibe kerül az általuk felhasznált elektromos energia előállítása.
A New York-i Natural Resources Defense Council (NRDC) környezetvédelmi szervezet támogatásával készült tanulmány szerint az Egyesült Államokban a villanyautósok 2011 és 2021 között 3,12 milliárd dollárral többet perkáltak le az áramért, mint amennyibe annak előállítása került. Ha ezt korrigálják azzal a kiadással, amennyit az áramszolgáltatók az elektromos autók terjedése miatt rendszereik korszerűsítésére fordítottak, akkor még még mindig marad 2,44 milliárd dollár - 895 milliárd forint - plusz.
Kaliforniai példa
Ennek a többletbevételnek köszönhetően csökkenhet az elektromos energia átlagára, aminek az olyan háztartások is hasznát láthatják, amelyek nem használnak elektromos autót. A megtakarítás túlnyomó része az Egyesült Államok nyugati részén jelentkezhet, mert ott van szolgálatban a legtöbb villanyautó. Kaliforniában például 1,1 millió ilyen modell futott az utakon 2022-ben, ami az Egyesült Államokban eladott elektromos autók 37 százaléka – ismertette az energiainformációs adatokat gyűjtő amerikai állami szervezet, az Energy Information Administration (EIA) számait a Quartz hírportál.
Ebben az amerikai államban időfüggő tarifák vannak érvényben. Az autósok általában éjszaka töltik az elektromos autóik akkumulátorait, így a holtidőre érvényes tarifát fizetik. Ugyanakkor egyenletesebbé teszik a hálózati terhelést, ami zene az áramtermelők és -szolgáltatók füleinek. Az NRDC támogatásával készült egyik korábbi, 2019-ben megjelent tanulmány azt állapította meg, hogy az éjszakai használatnak köszönhetően a villanyautók megjelenése nem igényli az elektromos hálózatok teljes felújítását.
A friss jelentésben előretekintő rész is van. E szerint az elektromos autók energiahatékonyságának javulásával 2050-re évi 200 milliárd dollárra emelkedhet a háztartási villanyszámlákon jelentkező megtakarítás annak köszönhetően, hogy az autózás új technológiája javítja az elektromos rendszerek hatékonyságát. Ehhez pedig hozzájárul az akkumulátortechnológia fejlődése.