A user generated content felhasználásában rejlő potenciál
A már meglévő ügyfelek kapcsán átlagosan 2,6-szor több bevételt remélhetsz úgy, hogy ráadásul az anyagi ráfordításod is lényegesen kevesebb lehet egyetlen eladásra vetítve. Nem is kérdés tehát, hogy a meglévő vásárlók elégedettségének az elérése kulcsfontosságú az eredményességed szempontjából.
Amennyiben az ügyfelek részéről folyamatosan érkeznek a pozitív visszajelzések, azt mindenképpen biztató jelnek veheted. Ez ugyanis azt jelenti, hogy kötődnek hozzád és a szolgáltatásodhoz, miközben a márkahűségük is erősnek nevezhető.
A saját vásárlók részéről érkező tartalmak pedig csak tovább erősítik az általad képviselt brandet, valamint a terméked vagy szolgáltatásod irányába táplált bizalmat.
Mit nevezhetünk felhasználói tartalomnak?
Bármilyen tartalom megfelelhet erre a célra, amit az ügyfelek készítettek el. Többek között kép, videó, élő bejelentkezés, ajánlás, értékelések vagy akár egy blogbejegyzés is lehet user generated content. A lényeg, hogy a vásárlók oldaláról szülessen meg.
Ezeknek a tartalmaknak az értéke annak fényében lesz még magasabb, hogy napjainkban az online vásárlást fontolgatók 84%-a egyszerűen nem bízik a hirdetésekben. A felhasználók által készített tartalmakat ezzel szemben 50%-kal megbízhatóbb forrásnak tekintik, vagyis a vásárlással kapcsolatos döntést is könnyebben hozzák meg ilyen típusú contentet látva.
Milyen módon lehet ösztönözni a vásárlókat a tartalmak gyártására?
Gyakorlatilag semmilyen titok nincs a módszert illetően, egyszerűen motiválni kell az ügyfeleket arra, hogy adjanak visszajelzéseket. Természetesen egyáltalán nem jelent hátrányt, ha az alkalmazott módszer megfelelő hatékonysággal működik, tőled és a csapatod részéről pedig viszonylag kevés időt és energiát igényel.
Nyugodtan biztasd tehát a vásárlókat arra, hogy bátran fejezzék ki a véleményüket a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos tapasztalataikról. Még jobb, ha ezt olyan formában teszik meg, amit aztán ti is meg tudtok osztani a saját felületeiteken.
Egy-egy közösségi médiában feltüntetett videó, a honlapon szereplő szöveges értékelések vagy a Google keresőjében a céged mellett feltüntetett pozitív visszajelzés mind-mind segítséget nyújthatnak a vásárlások szorgalmazásában. Ha pedig a teljes folyamatot automatizált módon szeretnéd megvalósítani, akkor a BIX használata kiválóan passzolhat a céljaidhoz.