A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, Fürjes Balázs Facebook oldalán úgy fogalmazott, hogy
a külső kerületekből és az agglomerációból ma szinte mission impossible a városba jutás és a hazamenetel. Miközben Budapest nem csak a belvárosból áll – a külső kerületekben és az agglomerációban élőket is megilleti a jó közlekedés! Naponta egymillió ember jön be autóval az agglomerációból és a külső kerületekből a belső városrészekbe. Dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni. Érthető, hogy autóval jönnek, mert a tömegközlekedés nem elég megbízható, nem elég sűrű, gyors és kényelmes.
Az államtitkár szerint ezt a kihívást kell megoldani, és a helyzet megoldásának kulcsát a város és az agglomeráció vasúti hálózata jelenti. Mint írta, a stratégia által biztosítva lesz egyebek mellett az, hogy:
- minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
- átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
- megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,
- megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.
A Telex cikkében felhívta a figyelmet arra is, hogy a stratégia elfogadása azt is jelentheti, hogy a Déli pályaudvar akár megszűnhet, és az így felszabaduló terület a fővároshoz kerülhet majd.