TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában

Szakértők ismerték el: már nem tűr halasztást a karbantartás a Debrecen-Mátészalka vasútvonalon, ahol évente 825 ezer ember közlekedik. Az állagromlás olyan mértékű, hogy a vonalra már menetrendet is nehéz csinálni.

Mára híresen hírhedté vált a Debrecen-Mátészalka közötti vasútközlekedés, melynek problémáit hosszú listán tudnánk felsorolni. Számtalan alkalommal írtunk már a közlekedés nehézségeiről kezdve a vasúti kocsik véleményes minőségétől az irreálisan hosszú menetidőn át egészen a kritikán aluli 50 km/h-s szakaszonkénti átlagsebességig. Ráadásul egyáltalán nem kihasználatlan vonalról van szó, hiszen 825 ezren utaznak a vonalon, melynek felújításával sokat javulhatna a mátészalkai régióban élők helyzete. Példaként említhetnénk azt is, hogy ha a 74 kilométeres távot nem 1 óra 46 perc alatt tenné meg a vonat, akár még a debreceni munkavállalásra is reális esély nyílna a szabolcsiak költözése nélkül is.

Most úgy tűnik, már nemcsak a civilek háborognak az utazás körülményein és a vasútvonal állapotán; szakemberek ismerték el: a vonal állagromlása miatt egyszerűen nem tűr halasztást a felújítás.

Május végén a Mátészalkaleaks és az Őrleaks civil csoport tagjainak lehetősége nyílt arra, hogy az Északkelet-Magyarországi Közlekedésszervező Irodával több, a régió közlekedését és menetrendjét illető kérdésben egyeztessenek. Itt került szóba a Debrecen-Mátészalka vasútvonal helyzete is, mellyel kapcsolatban a szakemberek arról tájékoztatták a civileket, hogy a vasútvonal karbantartása már nem tűr halasztást. Ennek ellenére az idei évben nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de vélhetően 2019-ben már muszáj hozzányúlni a vonalhoz, mert "olyan állapotban van, amire nehéz menetrendet készíteni".

A Mátészalkaleaks megkeresésünkre azt mondta:

Semmilyen olyan munka nem lesz, ami a menetidő csökkentését eredményezné, csak a szinten tartás lehetséges. Viszont mivel már bejártunk minden szintet, MÁV, KTI (szerk.: Közlekedéstudományi Intézet), megpróbáljuk majd elérni, hogy minisztériumi szinten is kapjunk lehetőséget megyénk közösségi közlekedési problémáinak bemutatására. Nem lesz sétagalopp, de nem adjuk fel".

A MÁV a csoport megkeresésére megerősítette, hogy menetidő csökkentésével járó karbantartás nem lesz, sőt az idei évben már nem is terveznek többnapos munkálatokat sem. 2019-ben a kavicságyazatot és az útjárót cserélnék, vágányszabályozást végeznének, a vonal villamosítása pedig nincs tervben.

A Mátészalkaleaks számításai szerint a Mátészalka-Debrecen vonalon utazóknak egészen 2022-ig kell várniuk arra, hogy valamivel rövidebb legyen a menetidő. Igaz, szélsebes száguldozásra akkor sem készülhetnek. A csoport aktuális menetrendek, sebességkorlátozások és azok jövőbeli feloldása alapján úgy kalkulált, hogy

  • a személyvonatok menetideje 15 perccel,
  • az InterCity vonatoknál pedig 18 perccel rövidülhet.

És ekkor még mindig ott fogunk tartani, hogy a 74 kilométeres távolságot a vonat 1,5 óra alatt teszi meg, miközben személyautóval ma a falvakon átvezető főúton is 1 óra 9 perc alatt letudható a távolság.

Kapcsolódó cikk:
Gigahitelből kedveznek Orbánék 84 ezer embernek



Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 28 410 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál és a Cetelemnél 28 721 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.