A szövetség adatai szerint az idei első három hónapban 153 ezer 477 új autót adtak el, 44,7 százalékkal kevesebben a tavalyi azonos időszakkal összevetve. Februárban 62,1 százalékos, januárban pedig 63,1 százalékos éves szintű eladáscsökkenést jegyzetek fel.
Idén februárhoz képest az eladások 28,8 százalékkal nőttek márciusban.
Az AEB adatai szerint márciusban az eladott új autók 95 százaléka orosz és kínai volt.
Az autómárkák márciusi, éves összevetésű értékesítésének tízes listáját a Lada (23 ezer 335, plusz 90 százalék) vezette, amelyet a kínai Haval (6780, plusz 331 százalék), az ugyancsak kínai Geely (5530, plusz 85 százalék), majd az orosz GAZ (5112, plusz 77 százalék) és az UAZ (2650, plusz 18 százalék), a kínai Changan (1517, plusz 338 százalék), a Kia (1505, mínusz 76 százalék), a kínai Great Wall (450, plusz 1264 százalék) a Hyundai (323, mínusz 93 százalék) és az orosz Sollers (312) követett. Az utóbbi esetében éves összevetésű eladási adat nem áll rendelkezésre.
Az AEB adatai szerint a legkelendőbb modell a Lada Granta volt, amelyből 16 ezer 254-et adtak el márciusban, a második helyen a kínai Chery Tiggo 7 PRO állt 6874 eladott darabszámmal, a harmadik pedig a Lada Niva lett, amiből 6424-et adtak el.
(MTI)