Csak a Megafon és az ahhoz köthető Aktuális Média közösen már több mint 800 milliót, a többi fideszes bloggal és médiával együtt már összesen közel 980 milliót költött el - írja a 444.hu a 2019-2022-ig tartó időszakot vizsgáló elemzésében.
A vizsgált pénzköltések csakis arra szolgálnak, hogy megtolják az egyes posztokat, amik így hirdetésként felugranak a felhasználók feedjében. Ennél mindennel együtt jóval többet költhetnek el a pártok.
A Fidesz-KDNP és a kormány összesen már 1,2 milliárdot költött el, míg a top 30 költő közé bejutott ellenzéki hirdetők (Márki-Zay Péter, EzaLégyeg.hu, erosito.hu, DK, Momentum, Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület, MSZP, LMP) együtt 750 milliót fizettek.
Az oldalak versenyét ezúttal egy ellenzéki, Márki-Zay Péter nyerte (12,5 millió), utána jön az ellenzéki Erősítő blog 8,3 millióval, de a mögöttük következő megafonosok, akiknek az oldalaira megint testvériesen költöttek, simán lenyomják őket együtt.
Az oldalak versenyét ezúttal egy ellenzéki, Márki-Zay Péter nyerte (12,5 millió), utána jön az ellenzéki Erősítő blog 8,3 millióval, de látható, hogy a mögöttük következő megafonosok, akiknek az oldalaira megint testvériesen költöttek, simán lenyomják őket együtt. Nem csoda, hiszen a Megafon hirdetett a legtöbbet, 32,7 milliót, utána jött a Fidesz 26,5 millióval, Márki-Zay Péter és az Erősítő együtt pedig 20,8 millióért hirdetett.
A Megafon főleg azt hirdette, hogy „Márki-Zay Péter mindenkit ostobának nevez, vérig sérti a vidékieket, szitokszóként használja a fogyatékos szót, összeszámolja a Fideszes zsidókat, és mindeközben a baloldali értelmiség csendesen tolja a szekerét”, a Fidesz azt, hogy „megvédjük a gyerekeinket”, Márki-Zay pedig aktivistákat toborzott, és azt hirdette, hogy „Magyarország az Európai Unió második legszegényebb” és „az Európai Unió második legkorruptabb tagállama”.
Pedig a választási kampányidőszak idén hivatalosan csak február 12-én indul. A 106 egyéni és 93 listás jelölttel számolva a választáson induló pártszövetségeknek összesen 995 millió forintból lehetne majd kampányolniuk a választásig. Ehhez képest már 2014-ben (az LMP kivételével) az összes parlamenti párt többet költött a kampányára, a Fidesz a számítások szerint legalább 2,8 milliárdot verhetett el.