6p

A Dűne sztárja, Timothée Chalamet és az ismert tervező, Haider Ackermann összefogott egy jótékony és nemes cél érdekében: kapucnis pulcsival próbálnak küzdeni az afgán nők és gyermekek helyzetének javításáért.

Ismerjük a divatvilág és a filmszakma legendás párosait. Ilyen volt a fiatal Audrey Hepburn és Hubert de Givenchy kapcsolata, akik rögtön jó barátok lettek az első találkozás után, és egész életükben egymás imázsát erősítették. De is előfordul, hogy az új dédelgetett kedvenc, baráti alapon segíti karrierje felfuttatásában a kevésbé ismert tervezőt, mint ahogyan az Timothée Chalamet és Haider Ackermann esetében történt.

"Már pár éve viselem Haider Ackermann öltözékeit, és most úgy véltük, hogy szeretnénk valamit  együtt kitalálni" – jelentette be a Dűne színésze az Instagramon. "Augusztusban elborzadtunk, amikor filmfelvételeket láttunk az Afganisztánban zajló humanitárius válságról. Úgy döntöttünk, olyan pulcsit tervezünk és dobunk piacra, amelynek megvásárlásakor a bevétel 100 százalékát az @afghanistanlibre kapja." Az Afghanistan Libre  szervezet célja a nők és a gyermekek jogainak védelme.

A közös tervezésű, over size stílusú pulóver fehér, a mellrészén egy kék színű fröccsgrafika látható, amely egy kisgyermek szemét ábrázolja.

A kapucnis pulcsis Timothée Chalamet. Fotó: Fashion and Fandom
A kapucnis pulcsis Timothée Chalamet. Fotó: Fashion and Fandom

Ez a partnerség kettőjük első aktív együttműködésének a jele, nem utolsósorban, kitűnő marketing eszköz. A sztárról köztudott, hogy Haider Ackermann rajongója, a tervező számos ruháját viselte már vörös szőnyeges rendezvényeken és megjelenéseken.

Mindketten bíznak benne, hogy sokan kattintanak majd közös weboldalukra, és megvásárolják a kapucnis pulcsit 175 eurós áron. A filmsztárnak 16,8 millió követője van a közösségi médiában – ha csak töredékük rendel ilyet, már akkor is szép összeget tudnak átutalni a nemes célra. 

A vörös szőnyeges felvonulások elengedhetetlenek egy-egy film népszerűsítéséért, olykor egy éven keresztül mást sem csinál a stáb, mint a világ egyik nagyvárosából a másikba repül, valamilyen fesztiválra. Ha a turné sikeres, akkor – ideális esetben - ideje azon gondolkodni, hogy az Oscar-díj partijára mit vegyenek fel. Régen elég volt egy jól szabott szmoking, de újabban már elvárják a férfi szereplőktől is, hogy minden alkalommal más-más outfitben pompázzanak. 

Ám a mégoly csodaszép szett élete is rövidke. mert kétszer ugyanazt nem lehet felvenni. Némelyek csak kölcsönbe kapják a ruhát, marketing célból. Aztán eljön az a hírességi fok, amikor már a sztárnak fizetnek, hogy bizonyos márkákat hordjon, a szerződés részleteit persze szigorúan szabályozva.

A legmenőbbek gardróbját egész stáb álmodja meg, (a költségek beletartoznak a produkció büdzséjébe, akárcsak a jelmezek elkészítése) méghozzá oly módon, hogy az illeszkedjen a  bemutatandó film szellemiségéhez, a sztár alkatához, kiemelje arcformáját, árnyalata illeszkedjen a szeme színéhez.

Egymással ellentétes kultúrális hatás

Van, akinek egy ilyen összetett feladat megoldása nem okoz gondot, mint a Chalamet-t öltöztető Haider Ackermann-nak. Az 1971-ben a kolumbiai Bogotában született fiút kilenc hónapos korában fogadta örökbe egy francia-elzászi család. A nevelőapa munkája révén bejárták az egész világot, majd Hollandiában telepedtek le. A jónéhány nyelven perfektül beszélő fiatalember 23 évesen, Yves Saint Laurent hatására, a divattal kötötte össze az életét. 1994-ben az antwerpeni Királyi Képzőművészeti Akadémián kezdett tanulni.

Tíz éve rukkolt ki saját márkájával, majd Párizsban műtermet nyitott. Tervein a sokféle, egymással ellentétes kultúra hatása érződik. Kedveli az aszimmetrikus, meglepő szabásvonalakat, a különféle anyagok és stílusok kombinálását, ruhái modern, dinamikus városi öltözékek. Kedvenc női modellje az Oscar-díjas Tilda Swinton, akit többnyire férfias nadrágkosztümökbe öltöztet. Ez jól illik a 180 centi magas színésznőhöz, aki Luca Guadagnino kedvelt sztárja. Mind Swinton, mind Guadagnino Chalamet barátja.

A tökéletes modell

Ackermann 2016 szeptemberében csatlakozott a világ egyik legkedveltebb férfi divatmárkájához, a Berluti-hoz, ahol elfoglalta a kreatív igazgatói posztot. Ez az év azért is emlékezetes számára, mert ekkor erősödött meg az a bromance, igazi, mély barátság, amely férfi múzsájához, Timothée-hez köti.

Aki tökéletes modell, hiszen ideális a magassága, fiatal, nagyon vékony, jól áll neki az Ackermann által szorgalmazott keskeny sziluett, nem utolsósorban imádja a divatot, főleg a merész, különleges mintákat és anyagokat. Saját maga stylistja és élvezi is ezt a munkát, ahogy több helyütt nyilatkozta.

A 26 éves amerikai-francia sztár – mintha egy 17 éves cserediák lenne – méregdrága napszemüvegben, fehér pólóban, hátizsákban, farmerben, Berluti bokacsizmában vagy edzőcipőben szokott az utolsó pillanatban, már leoltott lámpáknál, beosonni barátja divatbemutatóira, hogy válogasson az újdonságok között. Hatalmas, virágmintás szaténöltöny? Ezüstös szürke, öves, topos selyemsantung három részes, amely mára szinte ikonikus darabbá vált? Arany-ezüst, irizáló zakó és nadrág, fehér magasan záródó inggel és napszemüveggel? Szürke-türkizzöld póló-nadrág-ing együttes? Van, amikor festőinasnak öltözik, foltos-fröcskölt overallban, fehér holdjáró gumicsizmával. Kedveli a királykék ingecskés szettet, a pink vagy rózsaszín öltönyt, netán a feketét, amelyet fehér, aszimmetrikusan kacskaringózó virághímzés díszít. Mindehhez pedig a világ leghíresebb ékszerházai választják ki számára a hozzá illő gyűrűt, láncot, karkötőt. Az idei polgárpukkasztó darab egy fehér szmoking felső volt, fekete fényes álló plasztronnal és fehér, sportos, mackónadrággal.

A csak egyszer felvehető ruhákat gondosan tárolják, hiszen később kiállítási darabok vagy éppen jótékonysági aukciók tárgyai lehetnek. 

A tervező hírneve azóta különösen szárnyal, hogy 2017-ben Chalamet-t Oscarra jelölték, majd nem sokkal utána kedvence megkapta a legjobban öltözött hollywoodi sztár címet az egyik szaklaptól. 

Ackermann költői, érzelmes lélek: olykor kedvenc számainak szövegét rejti a ruhákba, mint David Bowie Abszolút kezdők című klasszikusát, vagy Leonard Cohen, illetve Yoko Ono egy-egy dalát. Szeret a pólókra különféle idézeteket is ráfestetni. 

Bár a járvány a divatcégeket is erősen megviselte, hiszen jókorát csökkent a nagyszabású filmes felvonulások száma, sőt, számos fesztivált és premiert késleltettek, nagy részük megküzdött a válsággal. Vagy az interneten árulják akciósan egyébként méregdrága cuccaikat, vagy olyan akciókba kezdenek, mint a fent említett pulóver jótékony célú piacra dobása.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!