3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tanulmányt feltehetőleg még az önvezető Uber halálos gázolása előtt készítették.

Komoly változás figyelhető meg az önvezető autók elfogadottságában, áll a Deloitte csütörtöki közleményében, mely a kutatócég új felmérésének eredményeit ismerteti. Eszerint 2017-hez képest látványosan csökkent azok aránya, akik úgy vélik, hogy az önvezető járművek nem lesznek biztonságosak. A legnagyobb változást Kínában mérték, ahol 2017-ben még a megkérdezettek 62 százaléka vélte úgy, hogy az autonóm autók nem lesznek biztonságosak, a mostani felmérésben viszont már csupán egynegyedük vélekedett így. Hasonlóan nagymértékű volt a változás Mexikóban, ahol a vizsgált országok közül a legalacsonyabb azok aránya, akik szerint nem lesznek biztonságosak az önvezető járművek, mindössze 22 százalék.



Az autóipar számára kulcsfontosságú piacok közül az Egyesült Államokban egy év alatt 27 százalékkal, 47 százalékra csökkent azok aránya, akik kételkednek az önvezető autók megbízhatóságában, míg Németországban a 2017-es 72 százalékról 45 százalékra esett vissza ez az arány. A technológiai fejlesztésekben éllovas Japánban látják a leginkább aggasztónak a helyzetet, ott a fogyasztók több mint fele továbbra is úgy gondolja, hogy az önvezető járművek nem lesznek biztonságosak.

A felmérésből az is kiderül, hogy a teszteken már bizonyított, biztonságosan működő önvezető járművekben bízik a fogyasztók többsége. Azonban nemcsak a teszteredmények, a márka is sokat számít a Deloitte tanulmánya szerint. A felmérés során megkérdezettek többsége azt állította, hogy leginkább az általa megbízhatónak tartott márka által gyártott önvezető autóba ülne be. A brand jelentősége az ázsiai fogyasztóknál a legnagyobb, Indiában és Kínában a válaszadók több mint kétharmada számára kulcsfontosságú a márka, miközben a skála másik végén Németország és az Egyesült Királyság található 54 és 53 százalékkal. 

 



Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mely vállalkozásoktól várható leginkább, hogy elsőként dobjon piacra teljesen önvezető járműveket. A Deloitte felmérésében érintett országok jelentős részében a fogyasztók mintegy fele úgy véli, hogy a hagyományos autógyártók közül kerülnek majd ki az önvezető autózás úttörői. A franciák, britek, németek és amerikaiak közel fele látja így a helyzetet. Indiában és Dél-Kelet-Ázsiában viszont a legtöbben úgy gondolják, hogy már létező technológiai cégek lesznek a közlekedést forradalmasító technológia éllovasai, míg a kínai és dél-koreai válaszadók szerint teljesen új, az önvezető autók fejlesztésére létrehozott vállalkozások, illetve egyéb szektorból érkező cégek lehetnek az elsők, akik önvezető járműveket dobnak majd piacra.

Eddig tart a közlemény, innen viszont érdemes felidézni, hogy március közepén az amerikai Phoenix külvárosában, Tempében egy tesztút során elgázolt egy gyalogost az Uber önvezető autója. A nő a kórházba szállítás után belehalt sérüléseibe. Ha most ismételnék meg a Deloitte felmérését, feltehetőleg más képet mutatna az eredmény.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!