3p

Igaz, hogy sokan rákaptak az otthoni főzésre tavaly az első hullám idején bevezetett karantén, majd az őszi szigorító intézkedések alatt, de mindez meg sem rengette az ételt házhozszállító cégek tavalyi hatalmas nyereségét. Sőt, egyesek rekordévet zárhattak.

A Schobert Norbert és Rubint Réka által brandingelt cég, a Teletál Ételfutár Kft. - ahol a sima menü mellett Update Low Carb (szénhidrátcsökkentett), Update Woman, Norbi Update KETO, Alakreform menü és Űrhajós diéta is található - a számok alapján 2020-ban a legsikeresebb évét könyvelhette el. 

Schobert Norbertéknek többletbevételt hozott a pandémia. Fotó: ATV
Schobert Norbertéknek többletbevételt hozott a pandémia. Fotó: ATV

 

2019-es nettó árbevételük (7,2 milliárd forint) ugyanis 2020-ra 7,94 milliárd forintra kúszott fel, míg a pandémiát megelőző évi nyereségük 45 millióról több mint háromszorosára, 151,4 millió forintra ugrott a koronavírus-járvány alatt.   

Sokan szeretik és rendelnek a Béres Alexandra fitnesz szakember nevével fémjelzett Biogastro Kft.-től is. A Súlykontroll-életmódprogram kidolgozója pedig szintén folyamatosan újít: nem csak glutén-, laktóz-, vagy húsmentes menüből lehet választani, de a gyerek-, a Súlykontroll, az Office és a Rec Revovery menü mellett megjelent nála az úgynevezett „Plandurance Aktív” étrend is, ami futóknak és sportolóknak kínál speciális étrendet egész napra.

Épp ezért érdekes, hogy miért nem sikerült nagyobbat kanyarítania a pandémia okozta megnövekedett házhozrendelésekből, hiszen a home office-ban dolgozó emberek jelentős része sokáig az otthonába rendelte ebédjét. A 2019-es nettó árbevételét (696,3 millió forint) csak minimális mértékben tudta növelni 2020-ra, amikor 702,5 millió forintot könyvelt el. Nyeresége pedig el sem érte a 2019-es 64,5 milliót, a pandémia évében még vissza is esett 59,8 millió forintra.

A Vitálkonyha viszont, amely az elmúlt időben Katus Attilával erősített, még Schobert Norbertéknél is sikeresebb évet zárt 2020-ban. Bár a személyi edző nem résztulajdonosa az ételeket gyártó Cityfood Magyarország Kft-nek, egészséges receptjeivel minden bizonnyal ő is hozzájárult ahhoz, hogy a járvány idején az ő ételeiket is szép számban megtalálhattuk a koronavírus okozta veszélyhelyzetben az ebédlőasztalokon. Hiszen 2019-ben nettó árbevételük 2,8 milliárd forint volt, míg tavaly 3,3 milliárd forintra kúszott fel éves forgalmuk. Éves nyereségük a pandémiát megelőző évben 173,3 millió, míg a pandémia évében már 357,5 millió forint volt, ezzel megduplázták adózott eredményüket.

Az egykor Sebestyén Balázs nevével hírdetett Gastroyal szintén tudott növekedni a pandémia alatt. Az Organic Market Kft. által működtetett ételszállító cég nettó árbevétele az azt megelőző évben 790,7 millió, míg 2020-ban 939,9 millió forint lett. A cég nyeresége ugyan önmagában nem feltétlenül kiugró, de az igen, hogy a 2019-es 2,7 millióról több, mint hatszorosára, 17,7 millióra kúszott fel tavaly. Ez azt bizonyítja, hogy míg a helyhez kötött vendéglátóipart megtépázta a járvány, addig az ételszállító cégek többségének hihetetlen növekedést biztosított. Köszönhetően annak, hogy a lakásukba kényszerült emberek többségének igen praktikus megoldást jelentett, hogy főzés nélkül kanalazhatták mégis otthon a levest, vagy tunkolhatták ki a paprikás csirke szafjtát a tányérjukból.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!