A BYD PR Hungary szerdai közleményében ismerteti: júliusban a magyarországi márkakereskedések 148 személyautó eladásával 25,4 százalékos részesedést értek el a BEV-szegmensben. Január óta 663 személyautót adtak el, ez 12,7 százalékos részesedést biztosít a márkának.
Az elektromos járművekre vonatkozó kormányzati ösztönző programban megrendelt autók kiszállításainak gyorsulása bizakodásra ad okot, az eddigi regisztrációk alapján az év végéig a mostani eredmény akár megtöbbszöröződhet - jelezte Erhardt Péter PR-vezető. Jelenleg három márkakereskedés foglalkozik a BYD márkával Magyarországon, számuk a gyártó igéréretének megfelelően az országos hálózat kiépítésének keretében már az idén bővül.
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsik (NEV) eladások élén állt Kínában. A cég 2023-ban bejelentette, hogy több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden. (MTI)