2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy szakjogász szerint indokolatlan lenne a napokban felreppent szigorítás a jogosítványoknál.

Az Európai Parlament egyik szakbizottsága által készített jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány két külön kategóriára történő felosztását javasolja. Az InfoRádió által megkérdezett szakjogász szerint a módosítás újabb kiadásokat és adminisztrációs terheket róhat az európai sofőrökre.

Ha a szakbizottsági javaslatot elfogadják az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez külön jogosítvány megszerzése lenne kötelező.

Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi Bizottságának elnöke azt mondta, hogy a tervezet elfogadásának a közeljövőben nincs realitása. Ha ez meg is történne, több éves procedúrát venne igénybe, hiszen rendelkezni kellene arról is, hogy mi van azokkal a járművezetőkkel, akik már rendelkeznek B kategóriás jogosítvánnyal – tette hozzá.

A szakértő szerint indokolatlan lenne a módosítás. Fotó: Depositphotos
A szakértő szerint indokolatlan lenne a módosítás. Fotó: Depositphotos

A javaslattervezet, aminek a hátterében a baleset-megelőzés állhat, számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak: például az autópályákon a maximális megengedett sebesség óránként 110 kilométer lenne számukra, és az ilyen jogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú járműveket lehetne vezetni – hangsúlyozta Kovács Kázmér, megismételve, hogy szerinte a szakbizottsági javaslat nem fogja megállni a helyét, nem fogják elfogadni.

Nem vitás, hogy a haladási, illetve ütközési sebességnek szerepe van egy baleset súlyosságában, de a statisztikák alapján az autópályák a legkevésbé balesetveszélyesek, ott fordul elő a legkevesebb baleset a megtett kilométerszámhoz képest – jegyezte meg. „Az igaz, ha bekövetkezik egy baleset, akkor annak a súlyossága az autópályán jelentősebb, mint a többi balesetnél, de a statisztika – az előbb említettek szerint – nem igazolna egy ilyen szigorítást.”

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!