3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Google a továbbiakban meg kívánja szüntetni azt a gyakorlatot, hogy érdeklődés, vagy éppen e-mail cím alapján szűrhessék a politikai hirdetők az online felhasználókat - jelentette be a cég, így készülve a december 12-i nagy-britanniai általános választásokra.  

A döntés értelmében a politikai hirdetést megjelentetőknek hamarosan már csak arra lesz lehetőségük, hogy korra, nemre, illetve lakhely szerint célozzák a felhasználókat – írja a Financial Times.

A Google arra vállalt kötelezettséget, hogy az intézkedést Nagy-Britanniában még hetekkel a választások előtt bevezetik, az EU-ban az év vége előtt, és 2020. január 6-i határidővel pedig az egész világon érvénybe fog lépni a változtatás.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Addig is a hirdetők célozhatnak a Google keresésekben, a hirdetési technológiát használó webhelyeken és a YouTube videóplatformján az általuk összegyűjtött e-mail listák alapján, vagy valamilyen érdeklődési kör alapján, így például egy adott sportág rajongóira.

Az Egyesült Államokban a Google emellett lehetővé tette a nyilvános választói nyilvántartások célzását, és hogy erre politikai hovatartozás szerint is legyen lehetőség, bár az Egyesült Királyságban ez az érvényben lévő törvényi szabályozás szerint soha nem is volt engedélyezve.

A politikai hirdetések természetéről jelenleg is folyó viták, és az azokhoz fűződő aggodalmak, valamint a mindannyiunk által osztott demokratikus normák tisztelete okán a Google mindenképpen szeretné mostani intézkedésével növelni a választók bizalmát a képernyőkön megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban – mondta Scott Spencer a Google Ads termékmenedzsmentért felelős elnökhelyettese.

A Google lépése vélhetőleg növeli majd a Facebookra nehezedő nyomást, hogy az kövesse a cég példáját. A social media egyik vezető cége jelenleg azt a politikát folytatja, hogy még azoknak a hirdetéseknek a megjelenést is engedélyezi, melyek egyértelműen félrevezetők lehetnek.  A Twitter ezzel szemben nem jelentet meg politikusok által fizetett hirdetéseket, és egyértelműen korlátozza kampánycsoportok célzását. 

De nem mindenki támogatja a tervezett változtatásokat. Donald Trump amerikai elnök kampánystábja szerdai tweetjében úgy fogalmazott, hogy a Facebook 2020-ra fontos kampányeszközöktől szándékozik megfosztani őket.

A Facebook szóvivője elmondta: „Több, mint egy éve példátlan átláthatóságot biztosítunk az összes amerikai szövetségi és állami kampányban, és minden hirdetésben tiltjuk a választók befolyásolását.”A politikai hirdetők számára ugyanakkor továbbra is nyitva áll az a lehetőség, hogy az úgynevezett kontextuális célzás technikáját alkalmazzák a Google-on – közölte a cég, hozzátéve, hogy félrevezető tartalmakat vagy „bizonyíthatóan hamis állításokat”, különösen azokat, amelyek célja az emberek elriasztása a szavazástól, egyértelműen tiltanak már most is. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!