2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átmenetileg évi ötmillió utast kezelhetnek ott, majd a 3-es terminál várható 2028-as átadása után visszaállnak a speciális forgalomra.

Ha folytatódik a gazdaság visszaépülése, akkor nincs akadálya annak, hogy 2024-ben megnyithassák a kibővített és korszerűsített 1-es terminált - mondta Chris Dinsdale, a Budapet Airport vezérigazgatója az airportal.hu-nak adott hosszú interjújában. 

A kibővített és korszerűsített 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
A kibővített és korszerűsített 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

A vezető közölte, hogy a tervek engedélyeztetése zajlik. Az újranyitás keretében egy új, gyalogos be- és kiszállítást lehetővé tevő mólót létesítenének a légi oldalon. Az 1-es terminál jelenlegi, 24 ezer négyzetméteres területe így 7 ezer négyzetméterrel bővülne.

Az új 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

A legfontosabb fejlesztések között szerepel új, korszerű utasbiztonsági ellenőrző sávok kialakítása, a feladott poggyászokat átvizsgáló berendezések cseréje, kényelmes és utasbarát várakozóhelyek kialakítása.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Ezen kívül egy új, könnyűszerkezetes móló hozzákapcsolása a régi terminálépülethez, a légi oldalon, minden olyan szolgáltatással, ami egy modern, magas színvonalú repülőtértől elvárható - mondta a vezérigazgató.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Elmondta még, hogy 2012-ben, a bezárás előtt évente 2,5 millió utast kezelt a terminál. Most úgy látják, hogy az új mólóval kiegészített terminál kapacitása ennek közel a duplája lenne.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Amikor a 3-as terminál elkészül (várhatóan 2028 - a szerk.) és megnyílik, akkor az 1-est ismét bezárják, hogy a működést a 3-asra összpontosítsák, és az 1-es utána speciális gépeket szolgálhat majd - toldotta meg a vezérigazgató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!