2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Átmenetileg évi ötmillió utast kezelhetnek ott, majd a 3-es terminál várható 2028-as átadása után visszaállnak a speciális forgalomra.

Ha folytatódik a gazdaság visszaépülése, akkor nincs akadálya annak, hogy 2024-ben megnyithassák a kibővített és korszerűsített 1-es terminált - mondta Chris Dinsdale, a Budapet Airport vezérigazgatója az airportal.hu-nak adott hosszú interjújában. 

A kibővített és korszerűsített 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
A kibővített és korszerűsített 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

A vezető közölte, hogy a tervek engedélyeztetése zajlik. Az újranyitás keretében egy új, gyalogos be- és kiszállítást lehetővé tevő mólót létesítenének a légi oldalon. Az 1-es terminál jelenlegi, 24 ezer négyzetméteres területe így 7 ezer négyzetméterrel bővülne.

Az új 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál külső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

A legfontosabb fejlesztések között szerepel új, korszerű utasbiztonsági ellenőrző sávok kialakítása, a feladott poggyászokat átvizsgáló berendezések cseréje, kényelmes és utasbarát várakozóhelyek kialakítása.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Ezen kívül egy új, könnyűszerkezetes móló hozzákapcsolása a régi terminálépülethez, a légi oldalon, minden olyan szolgáltatással, ami egy modern, magas színvonalú repülőtértől elvárható - mondta a vezérigazgató.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Elmondta még, hogy 2012-ben, a bezárás előtt évente 2,5 millió utast kezelt a terminál. Most úgy látják, hogy az új mólóval kiegészített terminál kapacitása ennek közel a duplája lenne.

Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport
Az új 1-es terminál belső látványterve. Fotó: közti/Budapest Airport

Amikor a 3-as terminál elkészül (várhatóan 2028 - a szerk.) és megnyílik, akkor az 1-est ismét bezárják, hogy a működést a 3-asra összpontosítsák, és az 1-es utána speciális gépeket szolgálhat majd - toldotta meg a vezérigazgató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!