A Fiestánál a csúcson a 200 lóerős ST található, amely Performance kivitelét gyárilag szerelik részlegesen önzáró differenciállal. Ehhez járnak a Recaro által szállított, jó oldaltartású első sportülések. A stabilitást és a jó kanyarsebességet segíti a feszes futómű és a merev karosszéria.
A versenyautókat idéző ST sok vásárlónak egyszerűen túl kemény a mindennapi használatra. Ezért találta ki a Ford, hogy az ST alá beteszi az ST-Line csomagot. Ez szintén a sportosságot állítja a középpontba, miközben nyugodtan lehet a kisebb teljesítményű motorokkal és kényelmes rugózással párosítani. Ezzel az ajánlattal sok olyan vevőt tudnak megnyerni maguknak, akik csak a dögösebb megjelenésre hajtanak.
A versenyautószerű ST-re visszatérve, ennek az orrában a Focus-okban és más modellekben használt 1,5 literes EcoBoost motor található - természetesen kihegyezve és átalakítva. Ennek ellenére itt is bevetették a hengerlekapcsolást, ami segít csökkenteni a fogyasztást.
A Fiesta ST nem csak ebben tér el az egyszerűbb társaitól, a hangja sport és pálya állásban különösen felnőttes, ráadásul még durrog is… A futóműhangolás terén a Ford egy kicsit mindig többet nyújt a konkurenseknél. A Fiesta ST természetesen ezen a téren szintén hozza a kötelezőt, ehhez nem csak a részlegesen önzáró differenciál járul hozzá, hanem a hátsó futómű különleges megoldása is. Ez a két dolog teszi igen játékossá és könnyeddé az ST vezetését.
Benedek Attila – Galambos Dániel
www.elektromos-hibrid-autok.hu