4p

Egyre kevesebben ülnek a képernyők előtt, ahogy a nyár derekán járunk, ez pedig a nézettségi adatokon is meglátszik. 

Az RTL hétköznapi esti főműsoridejében elsőként ismételten az amerikai ’Price is Right’ honosított változata, a ’Tippelj és vidd el!’ érkezett – a termékek árának megtippeléséről szóló vetélkedőt Istenes Bence vezeti Magyarországon. A műsor a korábbi hetek egészen gyenge eredményéhez képest mostanra javulásba kezdett, és 380 ezres átlagos nézőszáma mellett már volt egy adás, amely 400 ezer néző fölé jutott. A javulás a kereskedelmi szempontból kiemelten fontosnak számító 18-49 évesek korcsoportjában is megjelent, itt 13 százalékos átlagos közönségarányig jutott a vetélkedő, ez azonban még így is elég halovány teljesítmény.

A program második felében érkező az ’A mi kis falunk’ a hétköznapokat 300 ezer körüli nézettséggel zárta, ez nagyjából megfelel az elmúlt hetek eredményének. Az átlagos közönségarány a 18-49-es korcsoportban 12,4 százalék volt.

Megint nincs oka panaszra a TV2-nek

Az iskolaév vége, és a nagy nyári szabadságolási hullám indulása elegendő indok annak megmagyarázására, hogy mégis miért esett vissza a tévécsatornák nézettsége. A folyamat már a hetek óta verhetetlen Szerencsekerék vetélkedőt sem kerülte el, ám

a műsor így is könnyedén behúzta a győzelmet a 24. héten – a hétfői adás ugyanis egyedüliként 700 ezer fölé jutott még most is.

Kasza Tibiék a héten 650 ezer feletti átlagos nézettséget pörgettek ki, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 17,5 százalékos átlagos közönségarányt tudott a vetélkedő – ez a szegmensben azonban ezúttal nem volt elég a győzelemre.

A TV2 hétköznap esti programjának második felét ’A nagy ő – The Bachelor’ ismétlései töltik ki, a műsor, amelyben Árpa Attila kereste a szerelmet, nagyjából 200 ezer főt vonz esténként a képernyők elé.

Ön mit nézett? Fotó: Depositphotos
Ön mit nézett? Fotó: Depositphotos

A sportesemények hete

A 24. héten két jelentős sportesemény is feltűnt a nézettségi adatokban. Kanadában Forma-1 nagydíjat rendeztek, amelyet a Red Bull Racing színeiben nagyon könnyedén nyert Max Verstappen, tovább folytatva álomszerű szezonját, hiszen az eddig tartott nyolc versenyből hatot az első helyen zárt.

A versenyt 436 ezren követték a képernyőkön, a 18-49-es korcsoportban 183 ezren, így 17,4 százalékos közönségarány mellett ez lett a hét legnézettebb adása itt.

Labdarúgás is volt a héten, hiszen Magyarország-Montenegró mérkőzést is tartottak, az EB-selejtező gól nélküli döntetlennel zárult. A tévéképernyőkön 549 ezren követték az összecsapást, míg a fiatalabbak körében 176 ezer főt mozgatott meg, 25,9 százalékos közönségarány mellett, így a szegmens második legnézettebb műsora lett.

Csendes hétvége

Szombatonként mostanában sosincs oka az RTL-nek panaszra, hiszen az ’A mi kis falunk’ rendre megveri az ellene csatába küldött filmet, a sorozat aktuális része 514 ezres közönségével könnyedén megelőzte az ’Indiana Jones és a végzet temploma’ film 145 ezres nézettségét.

Jelenleg egyik kereskedelmi csatorna sem futtat vetélkedőt vagy tehetségkutatót vasárnaponként, a hét utolsó napján jellemzően az viszi a pálmát, aki sikeresebben választott filmet és sorozatot. Az este abszolút győztese a Cobra 11 lett 295 ezer fős nézettségével, megelőzve a párhuzamosan futtatott ’Ahol az ízek összeérnek’ által elért 227 ezret.

Furcsa hét

A 24. héten folytatódott az a tendencia, miszerint igazán jó számokat az általános csökkenő nézettségi adatok mellett szinte csak a Szerencsekerék tud felmutatni. Ez önmagában azonban nem volt elég a heti győzelemre, és az ’A mi kis falunk’ stabil teljesítménye, valamint a ’Tippelj és vidd el!’ által mutatott enyhe javulás elegendő volt ahhoz, hogy összességében a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában az RTL kerekedjen felül, és 13,2 százalékával megelőzze a TV2 11,1 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!