Az RTL hétköznapi esti főműsoridejében elsőként ismételten az amerikai ’Price is Right’ honosított változata, a ’Tippelj és vidd el!’ érkezett – a termékek árának megtippeléséről szóló vetélkedőt Istenes Bence vezeti Magyarországon. A műsor a korábbi hetek egészen gyenge eredményéhez képest mostanra javulásba kezdett, és 380 ezres átlagos nézőszáma mellett már volt egy adás, amely 400 ezer néző fölé jutott. A javulás a kereskedelmi szempontból kiemelten fontosnak számító 18-49 évesek korcsoportjában is megjelent, itt 13 százalékos átlagos közönségarányig jutott a vetélkedő, ez azonban még így is elég halovány teljesítmény.
A program második felében érkező az ’A mi kis falunk’ a hétköznapokat 300 ezer körüli nézettséggel zárta, ez nagyjából megfelel az elmúlt hetek eredményének. Az átlagos közönségarány a 18-49-es korcsoportban 12,4 százalék volt.
Megint nincs oka panaszra a TV2-nek
Az iskolaév vége, és a nagy nyári szabadságolási hullám indulása elegendő indok annak megmagyarázására, hogy mégis miért esett vissza a tévécsatornák nézettsége. A folyamat már a hetek óta verhetetlen Szerencsekerék vetélkedőt sem kerülte el, ám
a műsor így is könnyedén behúzta a győzelmet a 24. héten – a hétfői adás ugyanis egyedüliként 700 ezer fölé jutott még most is.
Kasza Tibiék a héten 650 ezer feletti átlagos nézettséget pörgettek ki, míg a kiemelt kereskedelmi korcsoportban 17,5 százalékos átlagos közönségarányt tudott a vetélkedő – ez a szegmensben azonban ezúttal nem volt elég a győzelemre.
A TV2 hétköznap esti programjának második felét ’A nagy ő – The Bachelor’ ismétlései töltik ki, a műsor, amelyben Árpa Attila kereste a szerelmet, nagyjából 200 ezer főt vonz esténként a képernyők elé.
A sportesemények hete
A 24. héten két jelentős sportesemény is feltűnt a nézettségi adatokban. Kanadában Forma-1 nagydíjat rendeztek, amelyet a Red Bull Racing színeiben nagyon könnyedén nyert Max Verstappen, tovább folytatva álomszerű szezonját, hiszen az eddig tartott nyolc versenyből hatot az első helyen zárt.
A versenyt 436 ezren követték a képernyőkön, a 18-49-es korcsoportban 183 ezren, így 17,4 százalékos közönségarány mellett ez lett a hét legnézettebb adása itt.
Labdarúgás is volt a héten, hiszen Magyarország-Montenegró mérkőzést is tartottak, az EB-selejtező gól nélküli döntetlennel zárult. A tévéképernyőkön 549 ezren követték az összecsapást, míg a fiatalabbak körében 176 ezer főt mozgatott meg, 25,9 százalékos közönségarány mellett, így a szegmens második legnézettebb műsora lett.
Csendes hétvége
Szombatonként mostanában sosincs oka az RTL-nek panaszra, hiszen az ’A mi kis falunk’ rendre megveri az ellene csatába küldött filmet, a sorozat aktuális része 514 ezres közönségével könnyedén megelőzte az ’Indiana Jones és a végzet temploma’ film 145 ezres nézettségét.
Jelenleg egyik kereskedelmi csatorna sem futtat vetélkedőt vagy tehetségkutatót vasárnaponként, a hét utolsó napján jellemzően az viszi a pálmát, aki sikeresebben választott filmet és sorozatot. Az este abszolút győztese a Cobra 11 lett 295 ezer fős nézettségével, megelőzve a párhuzamosan futtatott ’Ahol az ízek összeérnek’ által elért 227 ezret.
Furcsa hét
A 24. héten folytatódott az a tendencia, miszerint igazán jó számokat az általános csökkenő nézettségi adatok mellett szinte csak a Szerencsekerék tud felmutatni. Ez önmagában azonban nem volt elég a heti győzelemre, és az ’A mi kis falunk’ stabil teljesítménye, valamint a ’Tippelj és vidd el!’ által mutatott enyhe javulás elegendő volt ahhoz, hogy összességében a 18-49-es évesek körében mért, átlagos napi közönségarányok harcában az RTL kerekedjen felül, és 13,2 százalékával megelőzze a TV2 11,1 százalékát.