Érdekes kilengéseket mutattak június végén a Privátbankár havonta megjelenő Diszkont Árkosár-felmérésében szerepet kapó, elsősorban alapvető élelmiszerek árai: a májusi szinthez képest több jelentős áremelést és árcsökkenést is megfigyelt a portál bizonyos termékek esetében.
Legfrissebb felmérésükben a három nagy diszkontlánc üzleteiben – Lidl, Aldi, Penny – átlagosan 12 477 forint volt a bevásárlói kosár értéke, szemben az egy hónappal korábbi 12 333 forinttal, amely 1,16 százalékos áremelkedésnek felelt meg.
Június végén három, a felmérés fogyasztói kosarában szereplő termékcsoport esetében történt jelentős árcsökkenés a májusi szinthez képest. Ezek közül is kiemelkedik az egyetlen 10 százalék feletti áresés: egy hónap alatt 11,7 százalékkal lett olcsóbb a listán szereplő 2 literes Coca-Cola, amely két boltlánc egységeiben is a 700 forintos szint alá esett.
Fotó: Depositphotos
Tovább csökkent a tojás ára is, a felmérésben szereplő, legolcsóbb, S-es méretű tojások átlagosan 6,7 százalékkal lettek olcsóbbak a májusi adatokhoz képest: 10 darabot nagyságrendileg 613 forintért vásárolhattunk meg a diszkontláncoknál, az egy hónappal korábbi 657 forinttal szemben. A tojás a kormányzati árrésstop hatálya alá eső termék, így részben ezzel is magyarázható, hogy a januárban, az intézkedés bevezetése előtt mért 737 forintos átlagárhoz képest már több mint 16 százalékkal kúszott lejjebb a termék ára.
Végül az árcsökkenők közé került a kristálycukor is, az 1,9 százalékos esés a termék alacsony árszintjét tekintve a vásárlók pénztárcájában nem fog érezhetően megjelenni, hiszen a májusi 315 forint után most 309 forintért árulták a diszkontok az alapélelmiszer kilóját.
Hogy a burgonyával, a kenyérrel és a kávévéval mi történt, a Klasszis Klubhoz tartozó Privátbankár cikkéből tudhat meg többet.