4p

Miközben többségében továbbra is hiányoznak a komolyabb produkciók a csatornák kínálatából, a 3. heti nézettségi adatok eddig még nem látott győztest hoztak.
 

Az RTL hétköznap estéin továbbra is két műsor osztozik, elsőként a Koltai Róberttel felálló ’Drága örökösök – A visszatérés’ várja a nézőket. A széria az erős kezdés után némileg visszaesett, mostanában adásonként átlagosan 550 ezer embert érdekel, ezt a szintet azonban úgy tűnik, hogy tudja tartani. Az RTL sorozata a csatorna más műsoraihoz hasonlóan elsősorban a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos 18-49-es korcsoportban teljesít jobban, itt a legsikeresebb csütörtöki rész kereken 19 százalékos közönségarányt hozott.

A csatorna esti sávjának második felét elfoglaló ’A mi kis falunk’ folytatta hetek óta tartó gyengülését, legerősebb adása is csak 15 százalékos közönségarányt tudott felmutatni a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, a teljes lakosság körében pedig legjobb napján 450 ezer embert vonzott a tévék elé.

A TV2 örülhetett

A csatorna a hétköznapjait szemlélve két dolog miatt is dörzsölhette a tenyerét, egyrészt a családi kvízshow ’Vigyázat, gyerekkel vagyok!’ némileg magára talált az előző héthez képest, és 610 ezer feletti átlagos nézettséget tudott, még úgy is, hogy a fiatalabb korcsoportot gyakorlatilag egyáltalán nem érdekli a széria.

Aminek viszont igazán örülhetett a TV2 a 3. héten, az a Szerencsekerék január 20-ai adása, ugyanis

a vetélkedő megdöntötte saját korábbi rekordját, és 887 ezres nézőszámával nagyon könnyedén megnyerte a hetet a teljes lakosság körében.

A vetélkedő dominanciája a héten tényleg szembeötlő volt, a legnézettebb műsorok közt gyakorlatilag csak saját magával versenyzett. Más TV2-s műsorokkal szemben a Szerencsekerék a kiemelt kereskedelmi korcsoportban is jól teljesített:

23,4 százalékos közönségaránnyal és 253 ezer nézővel a szegmensben a hétköznapok legnézettebb műsora lett.

A Szerencsekerék egy korábbi adása Schobert Larával. Fotó: TV2
A Szerencsekerék egy korábbi adása Schobert Larával. Fotó: TV2

Ha hétvége, akkor RTL

A 2023-as évre elég jellemzően alakult a 3. hét hétvégéje is, hiszen jelenleg a TV2 elsősorban csak hollywoodi filmekkel intézi el a hétvégéket, így az RTL-en szombatonként futó Gólkirályságnak nincsen valódi vetélytársa. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban hetek óta közvetlenül a ’Cápák közt’ nyomában loholó, saját gyártású RTL sorozat 24,4 százalékos közönségarány mellett 264 ezer nézővel zárta a hetet a szegmensben, behúzva a hét második helyét. A széria egyébként a teljes lakosság körében a hétvége legnézettebb műsora lett 732 ezer nézővel.

A ’Gólkirályság’ vetélytársaként szombaton a TV2 a Jurassic Park 3.-at indította, a dinós franchise egyik legutáltabb tagja pedig csúnyán ki is kapott, a teljes lakosság körében is mindössze 232 ezren ültek le a képernyők elé miatta.

Érdekesebben alakult a vasárnap, ahol a 18-49-es korcsoportban hetek óta verhetetlen ’Cápák között’ folytatta nyerő szériáját, és

21,9 százalékos közönségarány mellett 276 ezer nézővel a hét legnézettebb műsora lett a szegmensben, míg a teljes lakosság körében elért 643 ezres nézőszáma is az RTL hetének egyik legjobbja lett.

A Cápák között vetélytársának a TV2 a ’Vigyázat, gyerekkel vagyok!’ egy epizódját küldte harcba, amely bár győzni nem tudott, 596 ezer nézőt azért elért.

Így alakult a csatornák összecsapása a 3. héten

Összességében a 18-49-es korcsoportban jobb átlagos közönségarányt továbbra is a TV2 tudott felmutatni, köszönhető mindez elsősorban a Szerencsekerék igen erős teljesítményének – de az RTL legalább annak örülhet, hogy a hétvégéket hetek óta nagyon könnyedén megnyeri. A végeredmény ezzel együtt adott: a TV2 16,1 százalékos átlagával simán megelőzte az RTL 14,3 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!