4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Allianz Hungáriánál 20 millió forint feletti kifizetés is történt villámcsapás okozta károk miatt.

Jelentős viharkárokat és több háztartási balesetet hozott 2021 eddig a biztosítók számára, az online biztosításkötések számának azonban még van hova nőni. A nagyobb hazai biztosítótársaságok hasonló tapasztalatokról számoltak be a lakásbiztosítással összefüggő káresetek kapcsán, erről készítettek egy összefoglalót a Bank360.hu elemzői. 

A viharkár az egyik leggyakrabban előforduló káresemény. Fotó: depositphotos
A viharkár az egyik leggyakrabban előforduló káresemény. Fotó: depositphotos

Az Allianz Hungária Biztosító 2021 nyarán a villámcsapások és tüzek mellett egy viharkár-bejelentés után fizette ki a legnagyobb összeget egyik ügyfelének, ami tízmillió forintot meghaladó összeget jelent. Villámcsapás esetén pedig 20 millió forint feletti kifizetés is történt. Ezzel szemben a téli hónapokban tűzkárok fordultak elő gyakrabban, a kifizetett biztosítási összeg több esetben is meghaladta a 10 millió forintot.

Az Allianz tapasztalatai alapján tíz ügyfélből átlagosan hatan élnek a kényelmes és gyors, számla nélküli kifizetést biztosító lehetőséggel - ami azt jelenti, hogy az ügyfelek többsége elfogadja a biztosító által készített kárszámítás alapján felajánlott összeget.

Meglepő, hogy az online megkötött lakásbiztosítások aránya a pandémia során tapasztalt, felgyorsult digitalizáció ellenére is alacsony maradt az Allianznál, annak ellenére, hogy a teljes folyamat száz százalékban online is végigvihető, a kötés közben pedig chaten és telefonon keresztül is kérhetnek segítséget az ügyfelek, ha elakadnak vagy ha kérdés merül fel. Emellett a bejelentés, a kárstátusz követés és a szerződésmódosítás is elvégezhető otthonról. 

Az Aegon Biztosítónál a meteorológiai károk száma meghaladta idén a 30 ezret, a kifizetés pedig a 2 milliárd forintot - ennek az összegnek a jelentős részét villámcsapás, jégverés és viharkárokután fizették ki. Érdekesség, hogy 2021-ben a korábbi tapasztalatoktól eltérően a nyári viharok egy viszonylag rövid periódusba szűkültek össze, 6-7 hét alatt következett be az a kármennyiség, ami korábban három hónapban oszlott meg.

A koronavírussal összefüggésben elmondta a biztosító, hogy érezhetően megemelkedett a kisebb, otthoni, háztartási balesetek száma. Ezek jórészt otthoni barkácsolással vagy kisebb saját kezű felújítási munkálatokkal voltak összefüggésben.

Groupama Biztosítónál augusztus 31-ével bezárólag 

  • vezetékes vízkárral összefüggésben több mint 15 ezer bejelentés érkezett, 1 milliárd forint feletti kifizetéssel,

  • viharkárral összefüggésben 8 ezer feletti bejelentés érkezett, mintegy 440 millió forint kárkifizetéssel,

  • üvegtöréssel, üvegrepedéssel összefüggésben közel 4500 bejelentés érkezett, 120 millió forint feletti kifizetéssel,

  • jégveréssel összefüggésben  4 ezer feletti bejelentés érkezett, fél milliárd forint feletti kifizetéssel,

  • csonttöréssel, csontrepedéssel összefüggésben 4 ezer feletti bejelentés érkezett, közel 100 millió forint feletti kifizetéssel,

  • felhőszakadással összefüggésben 3 ezer feletti bejelentés érkezett, közel 150 millió forint kifizetéssel,

  • villámcsapás másodlagos hatásával összefüggésben 2 ezer feletti bejelentés érkezett, 180 millió forint feletti kifizetéssel.

A Groupama az előző év időarányosan számított bejelentéseihez képest a jégverésnél darabszámban több mint háromszoros, míg a kifizetett kárösszegek tekintetében több mint négyszeres emelkedést tapasztalt.

Az Union Biztosítónál ezidáig a vihar és a jég okozta károk voltak a leggyakoribbak, az előző évhez viszonyítva kiemelkedtek az ilyen típusú káresetek. A biztosítóhoz közel 2000 kárbejelentés érkezett idén, és több száz millió forint kifizetés történt.

Az Uniqa Biztosítónál idén eddig több mint 20 ezer kárbejelentés történt lakásbiztosításra, ezekre közel 5 milliárd forint értékben történt kifizetés. Idén az időjárás okozta káresemények voltak többségben, de közel ugyanennyi csőtöréses esetet is regisztráltak. Ugyanakkor kárérték szempontjából a személyi sérüléses balesetekkel összefüggésben fizette ki a legtöbb kártérítést a biztosító. A home office-ban töltött megnövekedett időnek köszönhetően az emberek többet barkácsoltak, kertészkedtek, nagytakarítottak vagy főztek, így több balesetet szenvedtek fűrészelés, flexelés, létrára mászás, illetve égési sérülés miatt.

Az Uniqa eredményei alapján a csőtörés kockázat kárai évek óta növekvő trendet mutatnak, ami az épületgépészeti anyagok (csövek, fittingek) elöregedésével van kapcsolatban. Az üvegkárok aránya viszont csökkenő tendenciát mutat, ami elsősorban a modern nyílászárók erősebb és tartósabb üvegezésének köszönhető. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!