Kínában idén jelentősen, jövőre teljesen megszűntetik az elektromos autók gyártóinak állami támogatását. A South-China Morning Post jelentése szerint június 25-től az egyszeri töltéssel 300-400 kilométert megtenni képes elektromos autók gyártóinak az állami támogatása 60 százalékkal csökken. Azok a gyártók, amelyek 400 kilométernél nagyobb hatótávolságú autókat készítenek, 50 százalékkal kisebb állami támogatást kapnak. Ugyancsak június 25-től a 250 kilométernél kisebb hatótávolságú autókat gyártók már egyáltalán nem kapnak állami támogatást.
Elemzők ugyan számítottak arra, hogy az állam csökkenti a gyártók támogatását, de nem ennyire drasztikusan. Megfigyelők szerint a júniusban életbe lépő intézkedés megdrágítja az elektromos autókat és ez megmutatkozik majd az eladási számban is. Kínában tavaly 1,3 millió elektromos autót adtak el, ami 61,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök