A középkorba süllyedne vissza Budapest közösségi közlekedése, ha megvalósulna a kormány javaslata – reagált csütörtöki online sajtótájékoztatóján Karácsony Gergely főpolgármester arra, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium tervezete szerint külön bérletet kellene venni a főváros közigazgatási területén belül is közlekedő vonat-, HÉV- és Volánbusz-járatokra.
„Ez azzal járna, hogy a csepeli HÉV-en közlekedő polgároknak önálló bérletet kellene vásárolniuk, miközben a csepeli el sem hagyja Budapestet”
– hozott fel egy példát a városvezető. Egy másik példája szerint akik eddig a BudapestGO appban megnézték, hogyan tudnak metróval vagy vonattal eljutni a város egy másik pontjára, azokat a vonatozásból kizárnák, mert nem lenne érvényes rá a budapesti jegy.
Karácsony Gergely szerint így drágább, alacsonyabb színvonalú és kevésbé összehangolt közlekedési szolgáltatást fognak kapni.
A főpolgármester közölte, szeretnék lebeszélni erről a minisztérium munkatársait. Reményét fejezte ki, hogy sikerül visszaülni a tárgyalóasztalhoz, megállapodnak, és így január 1-jétől ugyanúgy lehet majd közlekedni Budapesten, ahogy az elmúlt 20 évben lehetett.
„Ha nem tudnak segíteni, akkor legalább ne ártsanak! – mondta a városvezető, megemlítve, a HÉV-vonalak 2016-os államosítása óta semmilyen előrelépés nem történt az elővárosi vonalak és járművek fejlesztésében. Karácsony Gergely szerint a HÉV járművei olyan rossz állapotban vannak, hogy eleve csökkenteni kellene a járatszámot.
A főpolgármester azt is megemlítette, hogy a Fővárosi Vízművek el tudja látni feladatát, sőt Érden és környékén, ahol nem ő a szolgáltató segítik az ottani vízszolgáltatót. A Rákosrendezőre tervezett beruházásról Karácsony Gergely azt mondta, Budapestnek és a kormánynak közösen kellene kitalálnia, milyen fejlesztést szeretnének, ehhez kellene befektetőt keresni, nem pedig fordítva.