2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Túl sok a kérdőjel - indokoltak szerdán.

A fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől - döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán. A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot a testület 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el - közölte az MTI.

A főbejárat mostani látványterve (fotó: Gellérthegyi Sikló Kft.)
A főbejárat mostani látványterve (fotó: Gellérthegyi Sikló Kft.)

A szerdán elfogadott előterjesztésben a megállapodástól való elállást úgy indokolták: a szerződés hatályba lépésétől számítva több mint tizenhárom év telt el anélkül, hogy a szerződés szerinti beruházás megvalósítását szolgáló érdemi kivitelezési munkák egyáltalán megkezdődtek volna és a beruházás eredeti műszaki tartalmától történő eltérés miatt a szerződésben foglaltak teljesítése a beruházó érdekkörében felmerülő okból a továbbiakban már nem is lehetséges.

"Mindezekre, valamint a jogszabályi környezet lényeges megváltozására és a szerződés gazdasági egyensúlyának felbomlására tekintettel a fővárosi önkormányzatnak a továbbiakban nem áll érdekében a szerződés fenntartása" - olvasható.

A Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel - a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. - és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről.

A sok éve csúszó projekt előkészítése az elmúlt pár hónapban kicsit gyorsult, több engedélyt is megkapott, de a legfontosabbat, vagyis a főpvárosi önkormányzat támogatását nem. Úgy tudni, hogy Budapest vezetése nem látja biztosnak a magánberuházás finanszírozását, egyes elemeit sem. Az eddig nyilvnosságra került tervek alapján a sikló kapacitása a főváros szerint nem alkalmas teljesen a buszok kiváltására, miközben a megépítése túlzottan pusztítja a faállományt.

A projekttársaságban kisebbségi tulajdonosként a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. képviseli a fővárost.  
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!