A harmadik Orbán-kormány idején sem volt kitüntetett szerepe a közlekedéspolitikának, de a negyedik ciklusban végképp háttérbe látszik szorulni ez a terület.
Pénteken hivatalossá vált az új kormány névsora, egyben kiderült, milyen lesz az új kormánystruktúra. Ebből pedig fájóan hiányzik egy szakmapolitikai terület, mégpedig a közlekedés.
Miközben a kormány jelentős infrastruktúra-fejlesztési programokat indít, a jelek szerint egyre kevésbé kap fajsúlyos helyet a kormányzásban a közlekedés. Valamikor önálló minisztériuma volt az ágazatnak, de az Orbán-időszakban a terület visszasüllyedt államtitkári szinte. A most zárult ciklusban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozott a közlekedéspolitikai államtitkárság, amelyet Homolya Róbert vezetett.
Az új struktúrában azonban egyelőre nem látszik a helye a közlekedésnek. Az NFM abban a formában megszűnik, ahogy 2014 és 2018 között működött. A nemzeti vagyon kezelését egy tárca nélküli miniszterre, Bártfai-Mager Andreára bízza a miniszterelnök. Bártfai jegybankos múlttal került be az előző ciklus közben a kormányba, ott olyan állami vállalatokért felelt, mint a posta.
Szerepe azonban nem volt megfeleltethető egy szakpolitikai miniszterével, Bártfai a vagyonkezelésre ügyelt, amolyan menedzser feladatokat látott el. A hozzá tartozó cégek stratégiájával foglalkozott, nem ágazati koncepciókkal.
A feladatai rövid leírása alapján nem látni a közlekedéspolitika helyét ebben a portfolióban. A kormánystruktúra tisztulása után többet fogunk tudni arról, hogy e kulcsterületek végül hol, milyen szinten landolnak, mindenesetre úgy tűnik, hogy a negyedik Orbán-kormány minden erejével a demográfiai folyamatok, a népességcsökkentés megállítására koncentrál, ezért kevesebb figyelem jut majd a klasszikus szakmapolitikai témákra.