2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Gazdátlanná vált a szakterület.

A harmadik Orbán-kormány idején sem volt kitüntetett szerepe a közlekedéspolitikának, de a negyedik ciklusban végképp háttérbe látszik szorulni ez a terület.

Kihez kerül az autópálya-építési program?
Kihez kerül az autópálya-építési program?

Pénteken hivatalossá vált az új kormány névsora, egyben kiderült, milyen lesz az új kormánystruktúra. Ebből pedig fájóan hiányzik egy szakmapolitikai terület, mégpedig a közlekedés.

Miközben a kormány jelentős infrastruktúra-fejlesztési programokat indít, a jelek szerint egyre kevésbé kap fajsúlyos helyet a kormányzásban a közlekedés. Valamikor önálló minisztériuma volt az ágazatnak, de az Orbán-időszakban a terület visszasüllyedt államtitkári szinte. A most zárult ciklusban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozott a közlekedéspolitikai államtitkárság, amelyet Homolya Róbert vezetett.

Az új struktúrában azonban egyelőre nem látszik a helye a közlekedésnek. Az NFM abban a formában megszűnik, ahogy 2014 és 2018 között működött. A nemzeti vagyon kezelését egy tárca nélküli miniszterre, Bártfai-Mager Andreára bízza a miniszterelnök. Bártfai jegybankos múlttal került be az előző ciklus közben a kormányba, ott olyan állami vállalatokért felelt, mint a posta.

Szerepe azonban nem volt megfeleltethető egy szakpolitikai miniszterével, Bártfai a vagyonkezelésre ügyelt, amolyan menedzser feladatokat látott el. A hozzá tartozó cégek stratégiájával foglalkozott, nem ágazati koncepciókkal.

A feladatai rövid leírása alapján nem látni a közlekedéspolitika helyét ebben a portfolióban.  A kormánystruktúra tisztulása után többet fogunk tudni arról, hogy e kulcsterületek végül hol, milyen szinten landolnak, mindenesetre úgy tűnik, hogy a negyedik Orbán-kormány minden erejével a demográfiai folyamatok, a népességcsökkentés megállítására koncentrál, ezért kevesebb figyelem jut majd a klasszikus szakmapolitikai témákra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!