„A 10 mellékvonalon bevezetett vonathelyettesítő buszközlekedés egy próba. Lesz egy körülbelül féléves átfutási ideje, aztán decemberben kiértékeljük” - mondta Lázár János a Rádió7-nek. A kormány augusztustól tíz mellékvonalon állította le a vasúti közlekedést ezeken a vonalakon:
- 38 – Somogyszob–Nagyatád;
- 47 – Godisa–Komló;
- 78b – Balassagyarmat –Ipolytarnóc;
- 89 – Miskolc–Tiszaújváros;
- 98b – Abaújszántó–Hidasnémeti;
- 103 – Karcag–Tiszafüred;
- 114 – Mátészalka–Csenger;
- 121 – Mezőhegyes–Újszeged;
- 125a – Mezőhegyes–Battonya;
- 146b – Lakitelek–Kunszentmárton.
Ugyanakkor nemrég egy másik lista is előkerült, ami szerint szeptemberben további hét vasútvonalat terveznek bezárni:
- a Budapest elővárosi forgalmában is érintett Esztergom-Komárom vonal;
- Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal, melynek nyíregyházi elővárosi szakaszán naponta több mint száz Volánbusz jár (és keleti végén az oldal szerint 12 perccel hosszabb menetidőt jelent a buszos pótlás);
- a Nyíregyháza-Tiszalök vonal;
- az Eger-Szilvásvárad vonal, amely turisztikailag jelentős;
- az a Siófok-Kaposvár vasútvonal, amely a Somogy megye busszal nehezen elérhető zsákfalvait is kiszolgálja;
- a Szentes-Orosháza vonal
- és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vonal (miután ebben a térségben augusztus 1-től már bezárták a Lakitelek-Kunszentmáron/-Szentes/ vonalat).