2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzése szerint legkorábban 2023-ban állhat vissza a légiközlekedési szektor teljesítménye a járvány előtti szintre, de a folyamatot az állami rendelkezések lassíthatják

Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot összefogó IATA vezető közgazdásza a szervezet szerdai videokonferenciáján ismertette ötéves előrejelzését. E szerint a légiközlekedés csak 2023-ra állhat vissza a 2019-es szintre, miközben a globális gazdaság két évvel korábban, már 2021-ben újra elérheti a járvány előtti szintet.

A különbség oka, hogy az országok soha nem tapasztalt mennyiségű pénzzel támogatják a gazdaság újraindítását, és a központi bankok is öntik a készpénzt a piacokra. A repülés azonban vakcina hiányában csak biztonsági intézkedésekkel folytatódhat, ez pedig visszaveti az utasok bizalmát a repülés iránt.

Hosszabb távon ugyanakkor Brian Pierce szerint a feltörekvő gazdaságok és a globális népesség növekedése stabil bővülési pályára állíthatja a szektort.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a lassú kilábalást egyes kormányzati intézkedések tovább lassíthatják, ezek közé sorolta a legutóbb Spanyolország és az Egyesült Királyság által bevezetett kötelező karantént is.

Az Európai Unió szerdai döntésével megerősítette: ha az utas nem fogadja el a törölt járat fejében felajánlott kupont, akkor hét napon belül vissza kell téríteni a jegy árát. Alexandre de Juniac szerint csak május végéig 9,2 milliárd euró értékben kellene a cégeknek visszatéríteni a le nem utazott jegyek árát, de így hamar kifogynak a készpénzből, és csődbe mennek. E helyett az egy évig érvényes kupon bevezetését javasolta az IATA, a szervezet ezért nem ért egyet az unió javaslatával.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!