A Visa több tízezresre tehető hazai prémium kártyabirtokos-ügyfélköréből néhány ezer fő megkérdezésével végezték el azt a felmérést, amely alapján kialakították, milyen szolgáltatást érdemes nyújtani – tájékoztatott Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője a mai sajtótájékoztatóján.
E szolgáltatások egyike például az általános, magyar nyelvű asszisztencia, amely hazai szolgáltatók bevonásával egyebek mellett segít a foglalásokban, a jegyvásárlások, nyújt tájékoztatást kulturális programokról, foglal időpontot szakorvosi kezeléshez. Emellett a háromfajta kártyák tulajdonosai elővételben vásárolhatnak jegyet kulturális eseményekre, illetve abban az esetben, ha a tikettek már elfogytak. Késő repülőjáratok utáni kártérítést is lehet intézni. Valamint sportkártyákat lehet kedvezményesen, 40 százalékos diszkonttal megvásárolni, ezek olyan helyekre biztosítanak tagságot, ahová tagságit magánszemélyként nem is lehet vásárolni, arra csak vállalatok szoktak szerződni, s ők adnak hozzáférést a dolgozóiknak. E plasztik birtokában összesen 170 fajta sportágra mintegy 400 létesítményt lehet meglátogatni.
A magyar bankkártya-tulajdonosok jelenleg több mint 20 milliárd eurós értékben vásárolnak, ennek a tíz százaléka birtokol prémium plasztikot. A Visa piaci részesedése a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 20 százalékra tehető. Jelenleg négy pénzintézet bocsát ki Visa-kártyát, a K&H-nál, az OTP-nél, a Raiffeisennél és a KDB-nél. Jelenleg a Visa az ötödik legismertebb brand a világon – emlékeztetett Kiss Ede.