A megállapodást Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese és Marija Labović, a szerb turisztikai szervezet megbízott igazgatója írta alá. Könnyid László kiemelte: a megállapodás szerint a két szervezet közös programokkal és útvonalakkal mutatkozik be többek között az orosz és a kínai piacokon. A dokumentum célja az országok közötti kapcsolatok fejlesztése, és ezáltal a nemzetközi turizmus visszaépülésének felgyorsítása.
Kitért arra: a turizmus a magyar gazdaság egyik motorja, a GDP 13 százalékát adta a válság előtt. Ez az ágazati fejlesztések eredménye. Az adatvezérelt turizmus már a jelen, a 2019 nyarán indult Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban már 39 ezer szálláshelyről rendelkeznek napi információkkal, ezekkel adat alapú döntéseket lehet hozni.
Ismertette, hogy 2020-ban Szerbia 8 helyet javítva a 16. helyre lépett elő a magyarországi küldőpiaci rangsorban. A szerb turisták különösen kedvelik Szegedet és a fürdőhelyeket, Mórahalmot, Makót, Gyulát. Szeged és térségében tavaly Szerbia volt a második legfontosabb küldőország Románia után - derül ki az MTÜ statisztikáiból.
Marija Labović arról beszélt, hogy a két ország tapasztalatcserékkel segíti egymás munkáját, továbbá támogatják a határon átnyúló kezdeményezéseket és projekteket. A krízist követően sikereket csak összefogással és együttműködéssel lehet elérni - mondta.