2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Árverseny helyett klímavédelmet” jelszóval különadóval sújtaná az olcsó, fapados repülőjegyeket a bajor CSU.

Alexander Dobrindt, a párt parlamenti frakciójának vezetője, kijelentette a Bild Zeitungnak: „Árverseny helyett az éghajlatváltozás megfékezésére kell törekednünk. Annak, hogy európai városokba 9 eurós jegyekkel el lehet repülni, nincs köze sem a piacgazdasághoz, sem a környezetvédelemhez. Célunk, hogy tartós árak tükrében szabadon lehessen választani az utazási lehetőségek között”. Dobrindt, korábbi közlekedésügyi miniszter, hangsúlyozta:  „A repülőjegyeknél meg kell szabni a legalacsonyabb árat, a vonatjegyeknél pedig csökkenteni kell a forgalmi adót. A légitársaság, amely 50 euró alatti áron kínál repülőjegyet, fizessen a jövőben büntetőadót.”

A szövetségi kormány repülésügyi megbízottja, Thomas Jarzombek, gyorsan elutasította a sajátos elgondolást. A CDU politikusa emlékeztetett: a koalíciós kormány programjában kötelezte magát, hogy nem emel adókat. Ugyanakkor meg kell vizsgálni, hogy ilyen adó bevezetése milyen kihatással járna. „Ha a gépek üresen repülnek és az alacsony jövedelmű emberek nem tudnak utazni, nem lesz kevesebb a károsanyag-kibocsátás. Ugyanakkor ilyen adót Európában egységesen kellene bevezetni, mert ha nem, az utasok német helyett más társaságot választanának a repüléshez.

Ugyanakkor a Német Légiközlekedési Szövetség készségét nyilvánította a kérdés megvitatására, értesült a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Utaltak arra, hogy a repülőjegyeket már több, mint 8 éve terheli adó Németországban, ám ez nem akadályozta meg olcsó árak kialakulását. Ezért a légitársaságok nem elleneznék, ha a kormány megoldást találna a gazdaságtalan dömping-árak és a mesterségesen túlfűtött kereslet megfékezésére, írta a testület vezetője, Matthias von Randow. „Egyik vállalatunk sem érdekelt túl olcsó jegyárakban, hiszen ki kell gazdálkodniuk az üzemeltetéshez, az alkalmazottak béréhez és a beruházásokhoz szükséges bevételeket”, mondotta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!