A legfrissebb Magyar Közlönyben jelent meg a kormány határozata "a prioritást élvező magyar–horvát határ menti közlekedési kapcsolatokról és a fejlesztésüket célzó tárgyalások lefolytatásáról" címmel.
Ebből kiderül, hogy a kormány "egyetért Magyarország és a Horvát Köztársaság közötti közúti közlekedési kapcsolatok fejlesztésével, és ezáltal a két ország közötti, határon átnyúló együttműködés erősítésével". Ezt szolgálná több fejlesztés is, amelyek közül az alábbiakat nevesíti a határozat:
- az M6 autópálya Bóly és Ivándárda, országhatár közötti szakaszának megvalósítása;
- a Pécs és Barcs, országhatár közötti 2 × 2 sávos emelt sebességű útkapcsolat megvalósítása, új közúti Dráva-híd építésével;
- a 67. számú főút Szigetvár és Zaláta, országhatár közötti szakaszának megvalósítása, új közúti Dráva-híd építésével;
- a Murakeresztúr és Kotoriba (Kotor) közötti útkapcsolat megvalósítása, új közúti Mura-híd építésével;
és még több, a határon átnyuló "kisléptékű útkapcsolat" megvalósítása is szerepel a határozatban.
Ezek természetesen igen pozitív célok, csakhogy közben másról sem szólnak a hírek, mint a nehéz gazdasági helyzet és az uniós pénzek késlekedése miatt szüneteltetett vagy végleg elkaszált beruházásokról, takarékossági intézkedésekről. A fenti listában viszont egy autópályaszakasz, egy gyorsforgalmi út, illetve három új közúti híd is szerepel, ezek összköltsége akkora lehet, ami még békeidőben sem kis tétel a költségvetés számára. Igaz, arról nem szól a határozat, hogy mikor is valósulnának meg ezek.