2p

A korona-év pánikvásárlásai közepette a kozmetikumokat is az élelmiszerboltokban vették az emberek, de a visszaesés után most kezd magára találni a magyar drogériapiac.

A pandémia okozta pánikvásárlások vesztesei között szerepeltek a drogériák tavaly, hiszen a fogyasztók a vegyi árukat inkább az élelmiszert is árusító üzletekben vették meg, ám a szektor a tavaly tavaszi 1 százalékpontos részesedéscsökkenést az év elejére ledolgozta, és az év közepére már túl is szárnyalta a korábbi szintet - mondta a Világgazdaságnak Kovács Gergely, a NielsenIQ ügyfélkapcsolati vezetője.

A lap keddi számában megjelent cikkben ismertette: a drogériák a gyorsan forgó fogyasztási cikkek teljes magyarországi piacának 9 százalékát, míg a vegyi áruk forgalmának 41 százalékát tették ki az értékbeni eladásokban a tavaly júliustól 2021 júniusáig tartó periódusban.

A NielsenIQ által vizsgált időszakban a nemzetközi láncokban és a magyarországi láncokhoz tartozó, valamint a független üzletekben 7 százalékkal több vegyi árut vásároltak a fogyasztók. A drogériák növekedését kizárólag a diszkontcsatorna tudta felülmúlni, amely mind az élelmiszer, mind pedig a vegyi áru tekintetében erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!