3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Valószínűleg minden sofőr rémálma, ha vezetésnél azt érzékeli, hogy a kormány nem engedelmeskedik és az autó irányíthatatlanná válik. Sajnos a nem megfelelően karbantartott kormánymű a legváratlanabb helyzetekben mondhatja fel a szolgálatot, amely rendkívül balesetveszélyes helyzeteket eredményez. Azonban a kormánymű az autó olyan összetett szerkezete, amelynek felújítása vagy javítása különleges szakértelmet igényel, ezért csak nagyon kevés műhely foglalkozik a szervizelésükkel.

A kormánymű felújításának folyamata

A kormánymű felújítása a hiba feltárásával indul, ami a szerkezet szétszerelését igényli. A meghibásodás lokalizálásával egyidejűleg érdemes elvégezni a kormánymű tisztítását is, kiemelt figyelmet fordítva a kopó alkatrészekre, a csapágy felületekre és a tömítőgyűrűkre. A komplett tisztítás után kerülhet sor az egyes alkatrészek - például a csapágy, a tömítőgyűrűk, szimeringek, teflongyűrűk vagy a persely - cseréjére. Egyes elemek ellenőrzése minden esetben nélkülözhetetlen, például a porvédő gumiharangok esetében.

Maximális minőség és biztonság

Fontos, hogy a cserélendő alkatrészek csak gyári vagy azzal megegyező minőségű utángyártott darabok lehetnek, hiszen kizárólag ezek garantálhatják a biztonságos és hosszú távú működést. Csak olyan szolgáltatóval érdemes végeztetni a felújítást, amely garanciát is vállal az elvégzett munkáért. 

A komplett szervizelés azonban az összeszereléssel még nem ér véget, hiszen a maximális biztonság érdekében szükséges a kormánymű működésének próbapadon történő ellenőrzése.

 

Szervokormány
Szervokormány

Leggyakoribb meghibásodás - szervó zajos működése: 

A kormánykerék szervó hatásának gyengülését vagy megszűnését általában a zárt rendszerben lévő olaj szivárgása, annak szintjének kritikus mértékű lecsökkenése eredményezi. A probléma általában könnyen orvosolható a váltóolaj vagy szervóolaj utántöltésével, de a tömítetlenség orvoslását mindenképpen érdemes szakemberre bízni.

A kormánykerék elmozdításával egyidejűleg hallható és erősödő zaj egyértelműen a szervó meghibásodására utal, ennek okai azonban többfélék. Ha a tartályból nem hiányzik olaj, viszont a meglévő mennyiség rózsaszínes vagy habos, az egyértelműen azt jelzi, hogy valahol levegő került rendszerbe. 

A harmadik gyakori problémaforrás a szervószivattyú belső betéteinek kopása. Ez onnan állapítható meg, hogy a szervóolaj színe sötétszürke színűre változik a leváló fémtörmeléknek köszönhetően. A problémát jobb időben orvosolni, hiszen a szervóhatás gyengüléséhez, végül megszűnéséhez vezet.

Amennyiben vezetés közben a szervó elégtelen működését észleled, vagy a fenti problémák merülnek fel, érdemes minél hamarabb felkeresni a Szervokormány javítás weboldalt, vagy felvenni a kapcsolatot valamelyik szakemberükkel.
 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!