2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fejenként csaknem 700 ezer forintot visznek el az erre visszavezethető betegségek és halálesetek.

A légszennyezés miatt bekövetkezett betegségek kezelésével és az elhalálozással járó kiadások évente átlagosan 1250 euróba (mintegy 450 ezer forint) kerülnek fejenként az európaiak számára, derült ki a brüsszeli Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) szerdán közzétett jelentéséből.

Biciklivel mindenkinek egészségesebb lenne.  MTI/Mónus Márton
Biciklivel mindenkinek egészségesebb lenne. MTI/Mónus Márton

Az EPHA a légszennyezéshez köthető egészségügyi ellátással, a bekövetkező betegségek miatt kiesett munkanapokkal és a halálesetekkel járó költségeket összegezte 30 európai ország 432 városa, köztük Budapest, Debrecen, Győr és Pécs esetében 2018-ban.

Az elemzés szerint

a légúti megbetegedések miatti kiadások Bukarestben, Milánóban, Padovában, Varsóban és Pozsonyban voltak fejenként a legnagyobbak.

Ezekben a városokban az egy főre jutó kiadások közelítenek a háromezer euróhoz (mintegy egymillió forint).

A legkisebb mértékű légyszennyezéssel és ezért a legalacsonyabb, mintegy 380 eurós (140 ezer forint) kiadással a Spanyolországhoz tartozó Tenerife szigetén élőknek kell számolniuk.

Budapest esetében az összkiadások mintegy 3300 millió euróra (1200 milliárd forint) rúgnak, az egy főre jutó kiadás évente mintegy 677 ezer forint.

Debrecenben ez az összeg 300 ezer, Győrben 431 ezer, Pécsett pedig 330 ezer forint.

A jelentés kiemelte, hogy a városi légszennyezésért, valamint az amiatt bekövetkező elhalálozásokért

legkiemelkedőbb mértékben az épületek fűtése, az ipari vagy a mezőgazdasági tevékenység mellett - különösen a kelet-közép-európai régióban - a közlekedés a felelős.

Becslések szerint a városi gépjárműhasználat egyszázalékos növekedése akár 0,5 százalékkal növelheti a költségeket, amelyeket a városi közlekedési szokások és a várospolitika kismértékű változásai is jelentősen befolyásolhatnak.

A jelentés készítői ezért

a fosszilisüzemanyag-alapú közlekedés csökkentésére, valamint a fenntarthatóbb és nulla kibocsátású alternatív közlekedési eszközök használatának támogatására szólítanak fel.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!